Rewitalizacją linii nr 131 na odcinku Chociw Łaski - Kozuby - Zduńska Wola Karsznice zajmie się konsorcjum Projekt-Bud z Warszawy oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Prace projektowe oraz budowlane mają zakończyć się do 28 listopada bieżącego roku.
PKP PLK SA rozstrzygnęły przetarg na fragment zadania inwestycyjnego pod nazwą "Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Zduńska Wola - Chorzów Batory". Wyłączne kryterium wyboru wykonawcy stanowiła najniższa cena. Zadaniem zwycięskiego konsorcjum będzie przebudowa na wskazanym odcinku nawierzchni kolejowej (wymiana torów, oczyszczenie mechaniczne podsypki, ścinanie ław torowiska, przebudowa przejazdów), wzmocnienie podtorza, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych oraz usunięcie roślinności. Kompleksowej przebudowie ma ulec także sieć trakcyjna. Na stacji Kozuby przewidziano zamontowanie urządzeń do elektrycznego ogrzewania rozjazdów. Prace z dziedziny automatyki oraz telekomunikacji mają charakter głównie konserwatorski. Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji projektowej dla całego zakresu robót.
Linia nr 131 na odcinku między Herbami Nowymi a Maksymilianowem pokrywa się z przebiegiem historycznej Magistrali Węglowej. Ta ostatnia została wybudowana w latach 20. i 30. XX wieku jako droga wywozu górnośląskiego węgla do portów bałtyckich. Również dziś linia 131 służy głównie (na znacznej części długości - wyłącznie) ruchowi towarowemu. Przewiduje się wykorzystanie jej jako fragmentu europejskiego korytarza towarowego nr 5 (Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine – Triest). Termin wdrożenia korytarza to 10 listopada 2015 r.