Rośnie opóźnienie oddania do użytku przystanku kolejowego w Wistce w powiecie pajęczańskim. Zarządca infrastruktury tłumaczy to trudnymi warunkami terenowymi. Pociągi z Łodzi do Częstochowy mają zatrzymywać się tam od czerwca.
W grudniu zeszłego roku po wieloletniej przerwie
przywrócono ruch pociągów regionalnych po linii 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy. Kursują tamtędy składy ŁKA z Łodzi do Częstochowy i Polregio w krótszej relacji Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Wbrew zapowiedziom nie zatrzymują się one na przystanku Wistka leżącym w województwie łódzkim, w powiecie pajęczańskim.
Większość przystanków otwarto w terminie
Podczas modernizacji trasy przeprowadzonej przed kilkoma laty zarządca sieci kolejowej zlikwidował istniejącą tam wcześniej infrastrukturę pasażerską, w tym peron w Wistce. Przed przywróceniem przewozów przystanki zostały odbudowane, a niektóre z nich powstały w nieco innych lokalizacjach. Na czas nie skończyły się jednak prace w Wistce. W grudniu 2024 r.
PKP PLK informowały, że w związku z koniecznością dodatkowego wzmocnienia nasypu obiekt zostanie otwarty pod koniec pierwszego kwartału tego roku.
Marcowa korekta rozkładu jazdy nie przyniosła jednak wprowadzenia zatrzymań przy nowym peronie. Zarządca infrastruktury potwierdził teraz, że opóźnienie realizacji inwestycji wzrosło. – Podczas budowy przystanku Wistka natrafiono na trudne warunki gruntowe w postaci torfów zalegających pod nasypem kolejowym. Konieczne było więc rozszerzenie zakresu zadania o wzmocnienie nasypu – tłumaczy Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Żelbet i pale wzmocniły podłoże
– W ramach robót dodatkowych zaprojektowano oraz wykonano płytę żelbetową pod korpusem peronowym oraz 267 pali potrzebnych do wzmocnienia podłoża – opisuje nasza rozmówczyni. Aktualnie trwa budowa nawierzchni peronu. Po jej zakończeniu ustawione zostaną standardowe elementy wyposażenia jak wiaty, ławki czy gabloty rozkładowe. Powstanie też dojście w postaci schodów i pochylni.
Termin zakończenia robót został przesunięty na koniec maja. – Przystanek zostanie udostępniony podróżnym od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów – zapowiada Katarzyna Głowacka. Wykonawcą robót jest PRI Diag-Most.