Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Odbudowa przystanku Wistka potrwa dłużej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Odbudowa przystanku Wistka potrwa dłużej
fot. Jakub Raj/PKP PLKZdjęcie poglądowe
Rośnie opóźnienie oddania do użytku przystanku kolejowego w Wistce w powiecie pajęczańskim. Zarządca infrastruktury tłumaczy to trudnymi warunkami terenowymi. Pociągi z Łodzi do Częstochowy mają zatrzymywać się tam od czerwca.

W grudniu zeszłego roku po wieloletniej przerwie przywrócono ruch pociągów regionalnych po linii 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy. Kursują tamtędy składy ŁKA z Łodzi do Częstochowy i Polregio w krótszej relacji Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Wbrew zapowiedziom nie zatrzymują się one na przystanku Wistka leżącym w województwie łódzkim, w powiecie pajęczańskim.

Większość przystanków otwarto w terminie

Podczas modernizacji trasy przeprowadzonej przed kilkoma laty zarządca sieci kolejowej zlikwidował istniejącą tam wcześniej infrastrukturę pasażerską, w tym peron w Wistce. Przed przywróceniem przewozów przystanki zostały odbudowane, a niektóre z nich powstały w nieco innych lokalizacjach. Na czas nie skończyły się jednak prace w Wistce. W grudniu 2024 r. PKP PLK informowały, że w związku z koniecznością dodatkowego wzmocnienia nasypu obiekt zostanie otwarty pod koniec pierwszego kwartału tego roku.

Marcowa korekta rozkładu jazdy nie przyniosła jednak wprowadzenia zatrzymań przy nowym peronie. Zarządca infrastruktury potwierdził teraz, że opóźnienie realizacji inwestycji wzrosło. – Podczas budowy przystanku Wistka natrafiono na trudne warunki gruntowe w postaci torfów zalegających pod nasypem kolejowym. Konieczne było więc rozszerzenie zakresu zadania o wzmocnienie nasypu – tłumaczy Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Żelbet i pale wzmocniły podłoże

– W ramach robót dodatkowych zaprojektowano oraz wykonano płytę żelbetową pod korpusem peronowym oraz 267 pali potrzebnych do wzmocnienia podłoża – opisuje nasza rozmówczyni. Aktualnie trwa budowa nawierzchni peronu. Po jej zakończeniu ustawione zostaną standardowe elementy wyposażenia jak wiaty, ławki czy gabloty rozkładowe. Powstanie też dojście w postaci schodów i pochylni.

Termin zakończenia robót został przesunięty na koniec maja. – Przystanek zostanie udostępniony podróżnym od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów – zapowiada Katarzyna Głowacka. Wykonawcą robót jest PRI Diag-Most.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5