Rozpoczęła się budowa nowego przystanku kolejowego Pabianice Północ – informuje PKP PLK. Inwestycja jest warta ok. 14 mln zł. Prace – wraz z budową dodatkowej infrastruktury na stacjach Głowno i Stryków oraz przebudową dworca w Zduńskiej Woli – jest współfinansowane w 85% przez Unię Europejską.
Obok przejazdu kolejowego na ul. Lutomierskiej w Pabianicach zaczęły powstawać dwa perony jednokrawędziowe o długości 150 m. Zostaną one wyposażone w pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności, oświetlenie, wiaty, ławki oraz gabloty informacji pasażerskiej. W sąsiedztwie powstanie parking „Parkuj i Jedź” oraz wiata rowerowa.
Budowa przystanku ma kosztować ok. 16 mln zł. Zadanie wykona
firma Sarinż SA. Inwestycja –
planowana od kilku lat, ale odkładana z powodu
niepowodzenia kilku kolejnych przetargów – ma zakończyć się w ostatnim kwartale bieżącego roku. Nowy przystanek – jako położony bliżej centrum miasta i dużych osiedli, niż stacja Pabianice – powinien cieszyć się dużym zainteresowaniem pasażerów.
Budowa przystanku Pabianice Północ jest częścią większego, wartego ok. 50 mln zł
pakietu inwestycji. W jego skład wchodzi też budowa nowych kładek nad torami na stacjach Stryków i Głowno (linia nr 15 Łódź Kaliska – Łowicz Przedmieście). Obiekty będą wyposażone w windy. Prace przy ich budowie są już dość zaawansowane – ich zakończenie jest planowane na koniec czerwca. Dodatkowo przed obydwoma dworcami pojawią się parkingi, wiaty rowerowe i podjazdy dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a w Głownie – także nowy chodnik wzdłuż torów od przejścia w poziomie szyn do przejazdu ul. Zabrzeźniańskiej.
Ostatni element wspomnianego pakietu to
modernizacja budynku dworca Zduńska Wola. Współfinansowana przez miasto inwestycja obejmuje też przebudowę placu przydworcowego. Przearanżowane wnętrze z nowym układem kas biletowych i nowymi toaletami oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną ma zapewnić pasażerom większą wygodę. Dworzec zostanie też podłączony do miejskiej sieci cieplnej. Na położonym przed dworcem Placu Żelaznym zostaną natomiast wybudowane nowe jezdnie i chodniki, zadaszone dojście do przejścia podziemnego, nowe stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe i stojaki dla rowerów.
Trwa remont elewacji oraz wnętrza budynku, a także montaż instalacji elektrycznej, wodnej i ciepłowniczej. PKP PLK zapewnia, że prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.