fot. Kasper FiszerPeron zlikwidowanego przystanku Mykanów w 2005 r.
PKP PLK wbrew wcześniejszym zapowiedziom wyremontuje kilka przystanków kolejowych położonych na Magistrali Węglowej. Spółka już rozebrała natomiast perony położone przy odchodzącej od tej trasy linii 146. Jej remont nastawiony jest bowiem na poprawę warunków przewozu towarów.
Podczas październikowego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, potwierdził, że samorząd rozważa przywrócenie obsługi pasażerskiej swojego odcinka Magistrali Węglowej. PKP PLK planowały jednak wcześniej zlikwidować położone przy ważnym ciągu towarowym perony. O ich pozostawienie zabiega wciąż grupa aktywistów skupiona wokół portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe.
W Działoszynie pozostawiono miejsce pod nowe perony
Jak poinformował nas zarządca infrastruktury, odstąpił on on częściowo od zamiaru wyburzenia infrastruktury pasażerskiej. – Na tej magistrali (linia nr 131) na terenie województwa łódzkiego poprawimy komfort podróży na siedmiu stacjach i przystankach: Chorzew-Siemkowice, Rusiec Łódzki, Huta, Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby i Zduńska Wola-Karsznice Południowe – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Pasażerowie skorzystają tam z nowych, wyższych peronów wyposażonych w wygodne ławki, wiaty, a także w informację pasażerską i udogodnienia dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się – zapowiada.
W opinii PLK przeprowadzenie robót będzie skutkować możliwością kursowania po magistrali pociągów z Łodzi i Katowic z prędkością do 140 km/godz. Bez wątpienia kursy te nie zatrzymają się jednak w Działoszynie. – Po konsultacjach z samorządami podjęto decyzję, że zdemontowane zostaną tam stare, niewykorzystywane perony – tłumaczy nasz rozmówca. Zapewnia przy tym, że zabezpieczone zostało miejsce pod budowę nowych peronów w przypadku, gdyby w późniejszym terminie podjęto decyzję o uruchomieniu regionalnych pociągów pasażerskich. – Do tej pory PLK nie otrzymały takiego zapewnienia – zaznacza przy tym przedstawiciel spółki.
Rozbiórka na linii 146 doszła już do skutku
Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się natomiast w przypadku linii nr 146, która stanowi łącznik pomiędzy „Węglówką” a Częstochową. – W ramach prac na tej trasie zwiększymy możliwości przewozów towarowych. Lepsze parametry linii pozwolą lepiej wykorzystać ten odcinek. Przewóz większej ilości ładunków będzie szybszy i sprawniejszy – deklaruje Karol Jakubowski. – Ze względu na brak połączeń pasażerskich na tej linii perony na odcinku Wyczerpy – Chorzew-Siemkowice już zdemontowano – informuje przy tym przedstawiciel służb prasowych PLK.
Dodaje on, że spółka jest otwarta na rozmowy z samorządami dotyczące budowy nowych przystanków kolejowych w przypadku planów przywrócenia połączeń pasażerskich. Na razie jednak negocjacje w tym temacie nie są prowadzone.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.