Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas
fot. PKP PLKLinia kolejowa nr 146, zdjęcie poglądowe
Pociągi pasażerskie wróciły na międzywojewódzką trasę ze Zduńskiej Woli do Częstochowy. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie zatrzymują się jednak na przystanku Wistka. Zarządca infrastruktury tłumaczy to koniecznością wykonania dodatkowych robót, co przedłużyło odbudowę peronu.

15 grudnia po kilkunastoletniej przerwie przywrócony został regularny ruch pociągów regionalnych na liniach kolejowych nr 131 i 146 pomiędzy Zduńską Wolą a Częstochową. Połączenia w bezpośredniej relacji do i z Łodzi uruchamia tam Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Wojewódzki przewoźnik zapewnia dwie pary kursów na dobę, a pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami i Częstochową ofertę uzupełnia pięć par realizowanych przez Polregio.

Prace w jednej z lokalizacji są opóźnione

– Podróżni korzystają z nowych peronów na linii nr 146 na terenie województwa śląskiego (Rząsawa, Mykanów, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny, Stary Broniszew) oraz łódzkiego (Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Dubidze, Dubidze-Kolonia, Biała Szlachecka) – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W ostatnich miesiącach spółka odbudowała wzdłuż tej trasy fizycznie zlikwidowaną kilka lat temu infrastrukturę pasażerską. Ta nie była wykorzystywana, a samorządy w momencie projektowania modernizacji torowiska nie miały jeszcze planów przywracania ruchu.

Teraz, gdy linia Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy (posterunek w rejonie Częstochowy) wróciła na mapę połączeń pasażerskich, pociągi nie zatrzymują się jednak na przystanku Wistka. Wcześniejsze zapowiedzi wskazywały, że również tam wyznaczone zostaną postoje kursów ŁKA i Polregio. Co zadecydowało więc o zmianie tych planów? – Konieczne jest rozszerzenie zakresu zadania o wzmocnienie nasypu kolejowego – stwierdza przedstawiciel PKP PLK.

Otwarcie około kwartał po czasie

– Prace dodatkowe spowodują przesunięcie terminu zakończenia budowy obiektu na koniec pierwszego kwartału 2025 r. – zapowiada nasz rozmówca. Przypomina też, że obiekt powstaje dzięki środkom z Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021 – 2025. Tzw. program przystankowy pozwolił zresztą na otwarcie także pozostałych obiektów wzdłuż trasy łączącej województwa łódzkie i śląskie.

– Pociągi ŁKA zatrzymują się nie tylko na nowych peronach na linii 146, ale również na zmodernizowanych w 2022 r. stacjach i przystankach linii nr 131. Są to Chorzew-Siemkowice, Rusiec Łódzki, Huta, Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby i Zduńska Wola Południowa – przypomina Rafał Wilgusiak. Dodajmy, że ponownie czynna w codziennym ruchu stała się też stacja Zduńska Wola-Karsznice. Tam infrastruktura pasażerska nie przechodziła jednak gruntownej przebudowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

PKP PLK 26 grudnia 2024

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

PKP PLK 26 grudnia 2024

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5