Wciąż trwają roboty infrastrukturalne na stacji Łowicz Główny. Poziom zaawansowania prac pozwolił na praktyczne wyeliminowanie utrudnień na trasie do Łodzi. Wciąż są one jednak odczuwalne na linii E20 oraz na odcinku do Skierniewic.
Modernizacja linii kolejowej nr 3 (magistrali E20) pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem wciąż powoduje pewne utrudnienia w ruchu na przyległych ciągach. W rejonie Łowicza komunikacja zastępcza wciąż uruchamiana jest w zamian za zawieszone pociągi ŁKA do Kutna, ale też do Skierniewic i Łodzi. W tym ostatnim przypadku autobusy dowożą pasażerów jedynie do stacji Łowicz-Przedmieście, gdzie można przesiąść się do pociągu jadącego dalej w kierunku stolicy województwa.
Komunikacja zastępcza wewnątrz Łowicza tylko w porze nocnej
– 13 marca zwiększyła się liczba pociągów pomiędzy Łowiczem Głównym a Łowiczem-Przedmieściem, za które wcześniej uruchamiana była komunikacja zastępcza – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Rzeczywiście liczba kursów, które są obsługiwane częściowo autobusem, jest obecnie bardzo niska: z Łowicza Głównego po drodze zamiast po torach wyjedziemy już tylko raz dziennie: wczesnym rankiem, o 4:33. Praktycznie zakończyły się więc trwające przez kilkanaście miesięcy komplikacje w podróży do Łodzi z jednego z większych miast reigonu.
Kolejne pozytywne zmiany pasażerowie z Łowicza powinni odczuć w czerwcu. Wówczas zakończyć ma się bowiem przebudowa toru nr 1, udostępniona zostanie więc kolejna krawędź peronowa – przy peronie nr 1. To zwiększyprzepustowość i pozwoli na zwiększenie liczby kursów obsługiwanych pociągami. – Obecnie kontynuowana jest wymiana rozjazdów i sieci trakcyjnej w zachodniej części stacji. Prowadzone są również prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół nastawni – relacjonuje przebieg toczącej się inwestycji przedstawiciel PKP PLK.
Koniec prac w LCS Łowicz jeszcze w tym roku
Dodaje że w okolicy Łowicza Głównego stawiane są ekrany akustyczne. Roboty toczą się także w przejściu podziemnym, w którym montowane są płyty granitowe oraz windy w szybach. – Wykonawca planuje zakończyć roboty w przejściu w połowie roku – zapowiada nasz rozmówca. Dotychczas udostępnione zostały dwa nowe, wyższe perony, które mają gwarantować większy komfort pasażerom z ograniczeniami w poruszaniu się.
Zakończyła się też modernizacja urządzeń przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych w ciągu ul. Seminaryjnej i Płockiej. Na Klickiego powstała nowa sygnalizacja świetlna, postawiono też rogatki. W ciągu ul. 3 Maja i Warszawskiej powstaje nowy wiadukt. Realizowane są obecnie prace wykończeniowe, powstaje też nasyp prowadzący do obiektu. – Oddanie wiaduktu do użytku zaplanowano na drugą połowę tego roku – usłyszeliśmy.
– Wszystkie roboty na obszarze LCS Łowicz zakończą się jeszcze w tym roku – zapewnia Rafał Wilgusiak. Choć roboty są więc bardzo opóźnione względem pierwotnego harmonogramu (zakładał on zakończenie prac kilkanaście miesięcy wcześniej), opóźnienie nie powiększa się.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.