Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Koniec robót na przystankach przy trasie do Tomaszowa Maz.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-12-2023
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Zarządca infrastruktury kolejowej otworzył w minioną niedzielę wszystkie remontowane dotychczas perony na przystankach Zaosie i Żakowice Południowe. Oba znajdują się na trasie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego. Oznacza to koniec utrudnień, choć niebawem rozpoczną się kolejne roboty wymagające zmian w rozkładzie jazdy.

W minioną niedzielę 10 grudnia otwarte zostały nowe przystanki kolejowe na terenie aglomeracji łódzkiej. Mowa tu o nowych peronach w Pabianicach (linia nr 14), Zgierzu (linia nr 15) i Jedliczu (linia nr 16). Dwa z obiektów – Zgierz-Rudunki i Jedlicze k. Zgierza – powstały dzięki wsparciu z budżetu państwa udzielonemu Polskim Liniom Kolejowym w ramach tzw. rządowego programu przystankowego. Równocześnie zakończyły się prace w dwóch innych lokalizacjach, które były prowadzone z wykorzystaniem tego samego źródła finansowania.

Finał kolejnych prac z programu przystankowego

– Podróżni skorzystają ze zmodernizowanych drugich peronów na przystankach Żakowice Południowe i Zaosie – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W listopadzie pisaliśmy na naszych łamach o oddaniu do użytku jednego peronu w każdej z tych miejscowości. Teraz inwestycje się kończą i przystanki uzyskały docelowy kształt.

– Oba przystanki leżą na trasie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego – dodaje nasz rozmówca. To fragment linii kolejowej nr 25 łączącej stację Łódź Kaliska z Dębicą. Pierwszy z obiektów leży na terenie węzła koluszkowskiego. Pociągi, które kierowane są przez Żakowice Południowe, omijają stację Koluszki, co pozwala na skrócenie czasu przejazdu z uwagi na brak konieczności zmiany kierunku jazdy. Zaosie leży natomiast pomiędzy węzłem Koluszki a Tomaszowem Mazowieckim.

Część pociągów ominie Widzew

Zakończenie prac oznacza też koniec utrudnień w ruchu. Na rozkład jazdy pociągów w aglomeracji łódzkiej, w tym na trasie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, niebawem wpłynie natomiast budowa nowego przystanku Łódź-Zarzew, który będzie położony przy łącznikowej linii nr 540 Łódź-Chojny – Łódź-Widzew. O wpływie inwestycji na ruch składów regionalnych informowała już Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Pomiędzy Widzewem a Chojnami od 15 stycznia obowiązywać ma ruch jednotorowy. – Wybrane pociągi PKP Intercity pojadą z pominięciem stacji Łódź-Widzew – zapowiada Rafał Wilgusiak. Zostaną one skierowane po linii nr 25, która z Chojen wybiega w stronę węzła Koluszki przez stację Łódź-Olechów. Wciąż ruch jednotorowy obowiązuje także pomiędzy Łodzią Kaliską a Łodzią-Żabieńcem. Od 16 października taką organizację ruchu wymusza budowa tunelu średnicowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5