Kolejne prace na linii nr 14 spowodują konieczność ponownego uruchomienia autobusów w zamian za część pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Utrudnienia potrwają około miesiąc. W tym samym czasie przewoźnik będzie musiał obsłużyć autobusami także odcinki do Drzewicy i Opoczna.
Pasażerowie korzystający z połączeń regionalnych na trasie z Łodzi do Sieradza już od kilku lat
muszą liczyć się z występującą regularnie koniecznością przesiadki do autobusów zastępczych. Były one uruchamiane głównie w związku z przeciągającą się, a zakończoną dwa lata temu modernizacją linii nr 14 na jej podłódzkim odcinku do Zduńskiej Woli, ale utrudnienia wprowadzano także
później w związku z mniejszymi robotami na dalszym odcinku międzywojewódzkiego ciągu. Zmiany dotykały pasażerów takż podczas przebudowy stacji Łódź Kaliska, gdy część kursów skierowano objazdem z pominięciem tego ważnego węzła.
Kolejny miesiąc z komunikacją autobusowąJak potwierdził zarządca infrastruktury, zbliża się kolejny trudny dla podróżujących do Sieradza okres. – Na szlaku Zduńska Wola – Sieradz w terminie od 15 maja do 10 czerwca zaplanowano remont wiaduktu i wymianę słupów trakcyjnych – zapowiada Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace będą więc obejmować odcinek linii nr 14 nieobjęty dużą modernizacją zakończoną w 2021 r.
Przez niecały miesiąc całodobowo zamknięty ma być jeden z dwóch torów. – Ze względu na ograniczoną przepustowość za część pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą autobusy zastępcze – mówi przedstawiciel PLK. Większych zmian nie odczują natomiast korzystający z pociągów dalekobieżnych PKP Intercity, a także z międzywojewódzkich pociągów Polregio i Kolei Wielkopolskich spinających Łódź i Warszawę z Ostrowem Wielkopolskim i Poznaniem.
Objazdy w rejonie Tomaszowa Maz. Pociągi PKP Intercity jadące z i do Poznania będą natomiast w podobnym okresie kierowane na objazd w innej części województwa łódzkiego. Od 5 maja do 10 czerwca zamknięty ma być bowiem most kolejowy na Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim. Kursy dalekobieżne do Krakowa czy Zakopanego pojadą zmienioną trasą z Łodzi przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Koniecpol. – W zamian za pociągi ŁKA zaplanowano natomiast komunikację zastępczą – wskazuje nasz rozmówca.
Autobusy wyjadą w zastępstwie zarówno za pociągi obsługujące linię nr 22 do Drzewicy i Radomia, jak i za te kursujące po linii nr 25 do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej. W tym drugim przypadku ŁKA będzie musiała wprowadzić utrudnienia zaledwie pół roku po inauguracji przewozów. Łódzki przewoźnik wjechał na ten odcinek w grudniu zeszłego roku po zakończeniu dostaw dwunapędowych jednostek trakcyjnych produkcji nowosądeckiego Newagu.