Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie: Kolejne ograniczenia prędkości na trasie tramwaju linii nr 46

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej, ak/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Według łódzkiego Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej na trasie tramwaju "46" między Zgierzem a Ozorkowem ustanowiono liczne ograniczenia prędkości. - Zauważyliśmy je 16 listopada 2013. Na odcinkach od okolic lasu/tartaku w Ozorkowie do Aleksandrii wynoszą 10 km/h, od Słowika do Emilii - 10 km/h oraz od Emilii do Lućmierza - 20 km/h – informują członkowie stowarzyszenia.

Przedstawiciel łódzkiego stowarzyszenia, Adam Rembak podkreśla, że nie są to pierwsze ograniczenia prędkości wprowadzone przez MPK po przejęciu obsługi linii. - Wcześniej pojawiły się już one w Emilii w okolicach wiaduktu pod autostradą A2 oraz w Ozorkowie koło starego cmentarza – mówi Rembak. -Wobec tego zwróciliśmy się do ZDiT, MPK oraz przedstawicieli władz samorządów, na terenie których postawiono ograniczenia: burmistrza Ozorkowa Jacka Sochy, wójta gminy Ozorków Władysława Sobolewskiego i wójta gminy Zgierz Zdzisława Rembisza z pytaniem, z jakich powodów, z jakim przeznaczeniem i na jak długo owe ograniczenia zostały ustanowione. Pisma składaliśmy na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. Jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi – dodaje.

Będą kolejne ograniczenia?

W sprawie ograniczeń na linii tramwaju nr 46 Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim oraz władze miast i gmin Zgierza i Ozorkowa otrzymały pismo od dyrektora ZDiT Grzegorz Nita.

- W przypadku znacznego pogorszenia się stanu infrastruktury torowo-sieciowej na terenie Zgierza i Ozorkowa, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości tramwajów linii 46. Skutkiem tego będzie obniżenie atrakcyjności połączenia ze względu na zmniejszoną częstotliwości i ilość kursów taboru. Bez dodatkowych nakładów dalsza degradacja infrastruktury spowoduje zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów i w konsekwencji doprowadzi do całkowitego zawieszenia kursowania tramwajów na terenie gmin ościennych – poinformował Nita w oficjalnym piśmie.

Członkowie stowarzyszenia obawiają się, że z powodu wprowadzonych ograniczeń prędkości spadnie komfort podróżowania, a w efekcie pasażerowie mogą wybrać alternatywne środki transportu.  Doprowadzi to może do likwidacji linii tramwajowej nr 46.

Plany likwidacji

- Już w nieco ponad dwa miesiące po podpisaniu przez strony nowego porozumienia i zmianie przewoźnika, a więc 6 czerwca 2012, prezes MPK Zbigniew Papierski podczas zebrania stowarzyszenia "Klub Miłośników Starych Tramwajów", na którym był gościem, zapowiedział likwidację linii z Łodzi do Ozorkowa w przeciągu kilku miesięcy – podkreśla Rembak. - Jesienią zeszłego roku ZDiT lub MPK opracowały kosztorys prac do wykonania (którego zakres i zasadność zostały przez nas zakwestionowane - utrzymanie jest obowiązkiem operatora), grożąc zawieszeniem połączenia, a autora tej wyceny do dziś nie udało się ustalić. Następnie przedstawiono gminom podłódzkim wyniki badań torowiska, odmawiając jednocześnie naszemu stowarzyszeniu informacji, czemu służyły faktycznie prowadzone badania, które obserwowaliśmy wiele miesięcy później, niż określone w dokumentacji. Wreszcie poprzedniej zimy pospawano połączenie łubkowe szyn, likwidując przerwy dylatacyjne, niezbędne do rozszerzania i kurczenia się torów podczas zmian temperatury – podkreśla przedstawiciel Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej. W miejscach tych wprowadzono obecnie ograniczenia prędkości. Dodatkowo 3 grudnia 2013 wprowadzono kolejne ograniczenia prędkości w Słowiku i Ozorkowie.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5