fot. Kasper Fiszer Pociąg ŁKA w Kutnie, zdj. ilustracyjne
PKP PLK kończą odbiory wszystkich prac na zmodernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Pociągi ŁKA korzystają już z nowej mijanki Zgierz-Północ. Część kursów przewoźnika kończy tam bieg, co umożliwiło zwiększenie częstotliwości obsługi aglomeracyjnej części trasy.
W ostatnich dniach 2021 r. zakończyły się zasadnicze prace na modernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Tym samym pociągi wróciły na kluczowy dla zapewnienia komunikacji aglomeracji łódzkiej z północną częścią kraju odcinek. Teraz zbliża się ostateczne zakończenie realizacji kontraktu, bo finalizowane są wszelkie pozostałe roboty.
PLK pozytywnie o jakości wykonanych prac
– Na odcinku Ozorków – Łęczyca wszystkie prace zostały już zakończone – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prawie gotowy jest też remontowany w ramach oddzielnego zadania fragment Zgierz – Ozorków. Tam wciąż pozostały do wykonania jednak pewne roboty porządkowe. Do 9 lutego trwało szlifowanie szyn. Było ono prowadzone w godzinach nocnych, więc nie powodowało utrudnień w ruchu pociągów.
– Wszystkie prace zakończą się jeszcze w lutym – zapowiada nasz rozmówca. Zapewnia też, że zarządca infrastruktury dokładnie kontrolował jakość prowadzonych robót i ocenia ją wysoko. Odbiór techniczny poszczególnych odcinków torowiska miał być prowadzony na bieżąco przez wykwalifikowanych pracowników, a pomiary geometrii toru nie wykazały żadnych uchybień.
Nowa mijanka jest już wykorzystywana
Jednym z ważniejszych elementów inwestycji była odbudowa mijanki na dotychczasowym przystanku Zgierz-Północ. Miała ona nie tylko zwiększyć przepustowość trasy, ale i zapewnić możliwość rozpoczynania i kończenia tam biegu pociągów o charakterze aglomeracyjnym. Dotychczas ŁKA musiała bowiem uruchamiać kursy z Łodzi albo tylko do stacji Zgierz, co nie pozwalało na obsługę całego satelickiego miasta, albo w relacjach dłuższych, co z kolei bywało niemożliwe z uwagi na jednotorowy układ linii i dość duże natężenie ruchu.
Łódzki przewoźnik wykorzystuje już nową infrastrukturę i oferuje połączenia do i ze Zgierza-Północy. Jednotorowy charakter linii wciąż stanowi jednak spore ograniczenie w konstrukcji rozkładu jazdy. Może ono być odczuwalnie jeszcze większe po otwarciu łódzkiego tunelu średnicowego, gdy ze sporym prawdopodobieństwem liczba połączeń dalekobieżnych ulegnie zwiększeniu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.