Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 146 do Częstochowy w Programie Przystankowym? PLK chce deklaracji samorządu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 146 do Częstochowy w Programie Przystankowym? PLK chce deklaracji samorządu
fot. Paweł "pbm" Szubert (talk), lic. CC BY-SA 3.0Peron przystanku Rząsawa
Czy rozebrane w ostatnich latach perony położone wzdłuż linii nr 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy zostaną odtworzone? PKP PLK podają konkretny warunek: samorządy musiałyby zadeklarować, że po zakończeniu inwestycji będą uruchamiać co najmniej cztery pary pociągów dziennie. Władze regionu łódzkiego póki co nie złożyły takiego zobowiązania.

Nie milkną echa niedawnej likwidacji przystanków pasażerskich położonych wzdłuż linii 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy łączącej Magistralę Węglową z Częstochową. Podczas remontu trasy przeprowadzonego z myślą o ruchu towarowym zarządca infrastruktury wyburzył nieużywane od niemal dekady perony, argumentując, że żaden przewoźnik pasażerski ani organizator połączeń nie zgłosił zamiaru wznowienia ruchu planowego. Teraz Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego poinformował, że wstępnie rozważa przywrócenie obsługi linii 131 na odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Chorzew-Siemkowice, ale jednym z warunków reaktywacji ma być odbudowa infrastruktury pasażerskiej na linii nr 146, którą kierowane miałyby być pociągi ze Zduńskiej Woli jadące w kierunku południowym.

Wstępne założenia: przystanki także w nowych miejscowościach

– Linią kolejową na odcinku Częstochowa – Chorzew-Siemkowice mogą przejeżdżać wszystkie pociągi, także pasażerskie – podkreśla Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje jednak, że na całym tym odcinku nie ma obecnie żadnego punktu odprawy podróżnych. Spółka nie wyklucza przy tym odtworzenia ich sieci. Byłoby to możliwe w ramach rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025, tzw. programu przystankowego.

Infrastruktura pasażerska wzdłuż linii nr 146 znalazła się jednak tylko na liście rezerwowej przedsięwzięcia. Umieszczono tam 12 przystanków, spośród których część zostałaby odbudowana w dawnej lokalizacji, a część powstałaby w nowych miejscach. Dostęp do kolei uzyskałyby Radostków-Kolonia i Stary Broniszew, zaś w Cykarzewie otwarty zostałby nowy przystanek Cykarzew Północny. Peron w Cykarzewie Starym miałby natomiast zostać przeniesiony w pobliże drogi wojewódzkiej nr 483.

Oferta musiałaby być znacznie szersza niż przed zawieszeniem ruchu

– Budowa i odbudowa przystanków wymaga m.in. zadeklarowania przez organizatorów regionalnych przewozów pasażerskich, że codziennie uruchamiane będą co najmniej cztery pary pociągów – zaznacza przy tym nasza rozmówczyni. Oznaczałoby to istotny wzrost oferty względem ostatniego okresu obsługi linii. Pociągi osobowe na tej trasie kursowały do 2012 r., a przez kilka lat samorządy województw łódzkiego i śląskiego finansowały realizację maksymalnie dwóch par.

Póki co stanowiska obu stron są trudne do pogodzenia, choć zarówno UMWŁ, jak i PKP PLK informują o możliwości przywrócenia obsługi pasażerskiej. Samorząd chciałby bowiem podjąć decyzję w tej sprawie, gdy będzie pewny możliwości korzystania z infrastruktury. Zarządca nie zamierza jej natomiast budować, jeśli województwo nie zadeklaruje z wyprzedzeniem, że wznowi przewozy. Ewentualne przywrócenie kursów nastąpi przy tym nie wcześniej niż za kilka lat, bo procedura odbudowy peronów nie została nawet rozpoczęta. W tym czasie polityka transportowa regionu może zaś ulec pewnym istotnym korektom.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Pasażer

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Kasper Fiszer 09 grudnia 2019

Prace na linii kolejowej 146 na półmetku [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Pasażer

Łódzkie rozważa powrót pociągów na linię 146

Kasper Fiszer 09 grudnia 2019

Prace na linii kolejowej 146 na półmetku [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5