Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLK
Zarządca infrastruktury mówi o zaawansowanych przygotowaniach do modernizacji kolejnego odcinka Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Inwestycja, która miałaby objąć odcinek znajdujący się w granicach województwa łódzkiego, nie ma jednak zagwarantowanego finansowania. Trudno więc wskazać, kiedy roboty mogłyby się rozpocząć.

W tym roku zakończyły się opóźnione prace na dwóch długich odcinkach historycznej Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Pierwszy z nich zaczyna się w węźle Herby Nowe, a kończy – w Ruścu Łódzkim. Drugi łączy zaś Rusiec z węzłem Zduńska Wola. W ubiegłych latach zarządca infrastruktury informował, że w ramach nowej perspektywy finansowej UE planuje objęcie podobną inwestycją kolejnej części linii nr 131 – od Zduńskiej Woli do Dąbia nad Nerem.

PLK pozyskują decyzje administracyjne

– Posiadamy gotową dokumentację projektową, aktualnie trwa pozyskiwanie decyzji administracyjnych – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że w ramach modernizacji przewidziano nie tylko remont torów i obiektów inżynieryjnych, ale też przebudowę stacji Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna i Kraski wraz z infrastrukturą pasażerską. Podwyższenie peronów ma ułatwić wsiadanie do pociągów, a na poprawę komfortu wpłyną też według założeń spółki nowe wiaty, ławki, oświetlenie itp.

– Wszystkie obiekty będą też przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – podkreśla nasz rozmówca. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że aktualnie pomiędzy Zduńską Wolą-Karsznicami a Dąbiem nie odbywa się ruch regionalny, a jedyny sezonowy pociąg dalekobieżny korzystający z tego odcinka nie ma wyznaczonych postojów w żadnej z wymienionych miejscowości. Projektując nową infrastrukturę, PLK oparły się jednak na przekazanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w 2019 r. deklaracji o zainteresowaniu przywróceniem połączeń po remoncie trasy.

Zadanie ma objąć ponadto zastąpienie przejazdów kolejowo-drogowych dwupoziomowymi skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. – W efekcie po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 160 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Dziś dopuszczalna prędkość na tym odcinku „Węglówki” waha się od 50 do 160 km/godz. Składy towarowe przyspieszą zaś z 40 – 100 km/godz. do 120 km/godz.

Start prac po zakończeniu robót na linii 201

Kiedy więc zacznie się realizacja przedsięwzięcia? – Z uwagi na kompleksowe podejście do realizacji prac budowlanych na sieci linii kolejowych planujemy modernizację odcinka linii nr 131 Zduńska Wola-Karsznice – Dąbie nad Nerem po zakończeniu prac na linii nr 201 łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem – informuje Przemysław Zieliński. Co więcej, póki co nie ma zagwarantowanego finansowania robót. Inwestycja znalazła się bowiem tylko na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Zobacz również:

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Zobacz również:

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5