Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm/rc, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

– Będziemy szukali argumentów i przekonywali do realizacji naszych postulatów – zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, odnosząc się do nieuwzględnienia w Krajowym Programie Kolejowym budowy linii konwencjonalnej o podwyższonych parametrach Warszawa – Bełchów.

W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy dyskusję na temat konieczności budowy nowych linii kolejowych w Polsce. Przyczynkiem do tego było ogłoszenie nowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zawiera 3900 km nowych odcinków autostrad i dróg ekspresowych. Takiego rozmachu próżno szukać w Krajowym Programie Kolejowym.

– Będziemy szukali argumentów i przekonywali do realizacji naszych postulatów – zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, odnosząc się do nieuwzględnienia w Krajowym Programie Kolejowym budowy linii konwencjonalnej o podwyższonych parametrów Warszawa – Bełchów. – Inwestycja w śladzie Kolei Dużych Prędkości ciągle kojarzy się z „dużym” projektem KDP – dodaje polityk. Przedstawiciele zarządu województwa będą tłumaczyć rozmówcom, że chodzi o wariant skromniejszy i tańszy, choć perspektywiczny.

Jak wiadomo, decyzje w sprawie KDP zostały odłożone do 2020 r. – Liczę jednak na to, że już wcześniej będziemy mogli rozmawiać z decydentami o dodatkowym połączeniu z Warszawą w korytarzu KDP. Będziemy przekonywali i już przekonujemy, że jest to inwestycja potrzebna i aktualna w kontekście rosnących potrzeb przewozowych – dodaje.

Z drugiej strony W. Stępień zwraca uwagę na to, jak potężnym wyzwaniem dla systemu linii kolejowych w Polsce jest ich modernizacja i przywracanie lub poprawa parametrów. – To zadanie zakrojone na wiele lat. Dobrym przykładem może być linia nr 131, tzw. Magistrala Węglowa: kiedyś oblegana trasa, dziś zdekapitalizowana i zamierająca. Sytuacja wymaga podjęcia na niej szybkiej interwencji. Rozwijają się porty, rośnie wymiana towarów i potrzeby transportowe – mówi marszałek.

Dobrą koniunkturę dla poprawy stanu infrastruktury tworzy wsparcie Unii Europejskiej, która w modernizacji korytarza Bałtyk – Adriatyk widzi szansę na rozwój całego kontynentu. – Myślę, że nowe linie kolejowe to plany, do których będziemy mogli się przymierzać w perspektywie kilku lat – podsumowuje.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5