Około dwa miesiące później, niż wynikałoby to z pierwotnych planów, rozpocznie się budowa wiaduktu kolejowego w Gałkówku w pobliżu Koluszek. Wykonawca prac gromadzi bowiem konieczne zezwolenia. Odsunięte w czasie zostaną więc pewne zmiany w rozkładzie jazdy zapowiedziane początkowo na 18 stycznia.
Na naszych łamach informowaliśmy niedawno o
planowanym rozpoczęciu dwóch inwestycji drogowo-kolejowych na trasie Łódź – Koluszki. Istniejące przejazdy w poziomie szyn w okolicach przystanku Bedoń oraz w Gałkówku mają zostać zastąpione skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Tor kolejowy będzie biegł na wiaduktach, zaś samochody pojadą tunelami. Jak potwierdził zarządca infrastruktury, drugie ze wspomnianych przedsięwzięć rozpocznie się nieco później, niż pierwotnie planowano.
Formalności nie zostaną dopięte w pierwotnym terminie PKP PLK zakładały bowiem, że prace budowlane zostaną zainaugurowane w styczniu. – Ze względu na konieczność uzupełnienia dokumentacji przez wykonawcę rozpoczęcie prac budowlanych, po uzyskaniu wymaganych pozwoleń, przewidywane jest w marcu – informuje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina także, że roboty będą kosztować ok. 23 mln zł netto. Większość tej kwoty wyłożą PLK, ale ponad 8 mln zł wyasygnuje na ten cel gmina Koluszki.
– Budowa dwupoziomowego skrzyżowania to część ogólnopolskiego projektu „poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III” – dodaje nasz rozmówca. Zadanie zostało dofinansowane z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i ma zostać zrealizowane w całości do roku 2023. Spółka podkreśla, że zmniejszenie liczby zdarzeń na styku transportu szynowego i drogowego usprawni ruch i zminimalizuje liczbę jego przestojów.
PKP PLK przesuwają wejście w życie niewielkich zmian w rozkładzie Przesunięcie terminu rozpoczęcia robót będzie miało pewne konsekwencje dotyczące rozkładu jazdy. Są one jednak niewielkie i dotyczą głównie obsługi przystanku Żakowice Południowe. Przykładowo od 18 stycznia poranny pociąg Regio z Końskich do Łodzi miał pomijać postój w tej miejscowości. PKP PLK założyły, że zacznie on wówczas kursować torem, przy którym nie ma peronu.
– W porozumieniu z przewoźnikiem zmiany te zostaną wprowadzone od połowy marca – powiedział nam jednak Radosław Śledziński. W momencie wejścia w życie drugiej tzw. korekty zamknięciowej rozkładu jazdy procedury formalne związane z inwestycją powinny zostać już zakończone.