Od września uruchomiony zostanie nowy, późnowieczorny pociąg z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna. Dzięki niemu możliwy będzie powrót pociągiem z Łodzi do Opoczna w godzinach wieczornych.
Nowy pociąg ma rozpocząć kursowanie od 22 września. Z Tomaszowa odjedzie o godz. 22.22, do Opoczna przyjedzie o godz. 22.51. Będzie kursować od poniedziałku do soboty. Zastąpi pociąg wyjeżdżający z Tomaszowa o godz. 4.40 (autobus szynowy obsługujący tę trasę będzie nocował w Opocznie, a nie w Tomaszowie). Dzięki zmianie w rozkładzie, ostatni pociąg z Łodzi Kaliskiej zapewniający dojazd do Opoczna będzie wyjeżdżać o godz. 20.38; obecnie jest to godz. 16.41. Mankamentem wieczornego połączenia będzie tylko długi czas oczekiwania na skomunikowanie w Koluszkach – 27 min.
Reaktywacja po 3 latach przerwy
Liczba kursów do Opoczna się nie zmieni: nadal wynosić będzie 6 par pociągów dziennie. 5 par będzie kursować w bezpośredniej relacji Koluszki – Opoczno – Koluszki, z czego jedna para pojedzie w wydłużonej relacji do i z Łodzi. W weekendy w bezpośredniej relacji do stolicy województwa będzie też kursować dodatkowo, tak jak obecnie, jeszcze jeden, popołudniowy pociąg z Opoczna.
Odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno został reaktywowany w ruchu pasażerskim w 2012 r. po trzyletniej przerwie: w 2009 r., zawieszono ruch pociągów pasażerskich na trasie Tomaszów – Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna. Należy podkreślić, że linia ta cechuje się dużym potencjałem przewozowym: same wspomniane 4 miasta liczą w sumie prawie 160 tys. mieszkańców. Na trasie Tomaszów – Skarżysko przez lata systematycznie wygaszano jednak popyt na przewozy: zmniejszano liczbę pociągów, by w 2009 r. całkowicie je zawiesić.
Teraz czas na Skarżysko
Obecnie jednak istnieje szansa, że w najbliższych latach nastąpi reaktywacja przewozów na całej trasie do Skarżyska. Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, mówił niedawno w rozmowie z „RK”, że władze tego województwa, wespół z władzami woj. łódzkiego, negocjują z MIR kwestię modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko – Tomaszów. Zdaniem Maćkowiaka, linia powinna nie tylko zostać zmodernizowana, ale także zelektryfikowana. – Taka kompleksowa modernizacja bez wątpienia podniosłaby atrakcyjność tego połączenia, a jego obsługa na pewno byłaby tańsza niż w przypadku trakcji spalinowej. Jeśli PKP PLK zdecyduje się na to działanie, to otwiera się szansa na utworzenie bezpośrednich połączeń naszego województwa z Łodzi – mówił Jan Maćkowiak.