Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Będzie więcej ekranów wzdłuż linii 14

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Będzie więcej ekranów wzdłuż linii 14
fot. Rafał Jasińskizdjęcie ilustracyjne
Łódzki samorząd wojewódzki chce, by PKP PLK wyposażyły zmodernizowany odcinek linii 14 w dodatkowe zabezpieczenia przed hałasem. Rozpoczęło się postępowanie administracyjne w tej sprawie. Zarządca infrastruktury zapowiada jednak, że podporządkuje się decyzji marszałka.

Departament Środowiska łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego zawiadomił zarządcę infrastruktury o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia obowiązku ograniczenia hałasu. Przeprowadzona w ubiegłym roku analiza porealizacyjna wykazała bowiem, że zmodernizowana linia 14 nadmiernie oddziałuje na sąsiednie tereny zamieszkane.

Do pisma załączono listę miejsc, w których Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska domaga się ustawienia ekranów akustycznych lub montażu absorberów przyszynowych. Wykaz liczy 76 lokalizacji (od km 5,210 do 37,424), z czego 72 stanowią miejsca proponowanego ustawienia ekranów, a 4 – absorberów. Ekrany różnią się między sobą długością (od 23 do 886 m) oraz wysokością nad główką szyny (od 0,6 do 4,4 m).

Z odpowiedzi udzielonej przez PKP PLK wynika, że spółka nie zamierza sprzeciwiać się decyzji samorządu – opiera się ona bowiem na jej własnej analizie porealizacyjnej. Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury wyjaśnia, że PKP PLK przekazały opracowanie do RDOŚ. Dyrekcja przekazała ją Marszałkowi Województwa Łódzkiego, by ten podjął ostateczną decyzję co do realizacji niezbędnych działań ograniczających hałas powodowany przez pociągi. – PLK SA przystąpią do wdrożenia rekomendowanych rozwiązań po otrzymaniu decyzji Marszałka – zapewnia nasz rozmówca, nie podając jednak daty planowanego montażu ekranów i absorberów.

Linię nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola poddano rewitalizacji w latach 2017-2021. Wykonawca (ZUE) wymienił torowisko i sieć trakcyjną oraz zmodernizował infrastrukturę stacji i przystanków. Jak zaznacza Wilgusiak, w trosce o redukcję hałasu ułożono tory metodą bezstykową.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5