Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14
fot. Roman CzubińskiLinia 14 w Dobroniu
W ciągu nieco ponad pięciu lat PKP PLK muszą zamontować dodatkowe urządzenia chroniące przed hałasem przy linii 14 między stacją Łódź Kaliska a Zduńską Wolą. Łódzki Urząd Marszałkowski nałożył na zarządcę infrastruktury obowiązek ograniczenia ponadnormatywnego oddziaływania akustycznego na środowisko.

O sprawie pisaliśmy już kilka tygodni temu. W związku z wynikami analizy porealizacyjnej (po przeprowadzonej w latach 2017-2021 modernizacji linii), przekazanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, Departament Środowiska UMWŁ wszczął wówczas wobec PKP PLK postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia obowiązku ograniczenia hałasu. Spółka ze swojej strony zapowiedziała podporządkowanie się decyzji (choć formalnie odwołanie jest możliwe przez 14 dni).

Środki, których zastosowania domagała się RDOŚ, to montaż ekranów akustycznych oraz absorberów przyszynowych w łącznie 76 lokalizacjach między km 5,210 a 37,424. Wskazany odcinek zaczyna się jeszcze w granicach Łodzi (przed stacją Łódź Lublinek), a kończy – między przystankiem Borszewice a posterunkiem odgałęźnym Gajewniki. Zdecydowaną większość stanowią miejsca proponowanego ustawienia ekranów – lokalizacji dla absorberów wskazano zaledwie cztery. Ekrany różnią się między sobą długością (od 23 do 886 m) oraz wysokością nad główką szyny (od 0,6 do 4,4 m).

Termin wyznaczony na spełnienie wymagań RDOŚ jest dość długi. Jak wynika z pisma, prace budowlane mają zostać zakończone do 31 grudnia roku 2029. Na przedłożenie sprawozdań z ponownego pomiaru hałasu PKP PLK będą miały kolejny rok.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku

Tabor i technika

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Infrastruktura

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Jan Felcyn 03 maja 2019

Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu

Prawo i polityka

Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu

Tiry na Tory/Rynek Kolejowy 13 września 2012

Zbadają hałas kolejowy

Przetargi

Zbadają hałas kolejowy

Rynek Kolejowy 14 czerwca 2013

Zobacz również:

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku

Tabor i technika

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Infrastruktura

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Jan Felcyn 03 maja 2019

Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu

Prawo i polityka

Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu

Tiry na Tory/Rynek Kolejowy 13 września 2012

Zbadają hałas kolejowy

Przetargi

Zbadają hałas kolejowy

Rynek Kolejowy 14 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5