Województwo łódzkie zamierza zamówić u Polregio przewozy kolejowe na szeregu tras międzywojewódzkich. Nowością w porównaniu z poprzednimi kontraktami ma być znacznie dłuższy okres obowiązywania – aż 10 lat. W dzienniku urzędowym Unii Europejskiej ukazało się wstępne ogłoszenie o zamiarze udzielenia zamówienia bezpośredniego.
Linie, na których samorząd zamówi kursowanie pociągów Polregio, to: Łódź – Koluszki - Skierniewice – Warszawa, Łódź – Opoczno (być może z wydłużeniem do Skarżyska-Kamiennej), Łódź – Sieradz – kierunek Wrocław, Łódź – Sieradz – kierunek Poznań, Łódź – Kutno – kierunek Toruń, Łódź – Radomsko – kierunek Częstochowa oraz Wieluń – kierunek Tarnowskie Góry. Zamawiający zastrzega, że – z wyjątkiem trasy do Warszawy - uruchomienie pociągów w poszczególnych kierunkach będzie zależało od porozumień z województwami ościennymi, a także od możliwości finansowych.
– Wykaz przewidywanych linii komunikacyjnych nie precyzuje tras połączeń bezpośrednich, a jedynie wymienia odcinki sieci komunikacyjnej. Decyzja odnośnie konkretnych tras (w tym połączeń bezpośrednich) należeć będzie do organizatora publicznego transportu zbiorowego – czytamy w ogłoszeniu.
Świadczenie usługi przewozowej ma rozpocząć się 13 grudnia bieżącego roku, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. Przewidywany czas trwania kontraktu to 10 lat. Obecnie obowiązująca umowa z Polregio została zawarta
jedynie na rok, a poprzednia –
na dwa lata. W kolejnych kontraktach UMWŁ zlecał przewoźnikowi ogólnopolskiemu coraz mniejszą pracę przewozową – coraz większą liczbę tras w regionie przejmowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Przewoźnik już wcześniej ubiegał się o to,
by okres obowiązywania umowy był jak najdłuższy.