Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów
fot. Urząd Miasta ŁodziZdjęcie archiwalne
Na budowie kolejnych odcinków łódzkiego tunelu średnicowego nie napotkano na razie nieprzewidzianych trudności. Warunki geologiczne są na tyle dobre, że planowany wcześniej postój tarczy TBM okazał się niepotrzebny – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

W czerwcu, wkrótce po ponownym uruchomieniu tarczy TBM Katarzyna (wykorzystywanej do drążenia głównej, dwutorowej części tunelu), obsługujący ją personel natknął się na problemy z piaszczystym gruntem. Maszyna została zatrzymana (lub, według innej wersji, zaczęła przemieszczać się do przodu znacznie wolniej). W efekcie mieszkańcy położonych w pobliżu budynków – wykwaterowani na czas przejścia tarczy w ich sąsiedztwie, który planowano początkowo na kilka dni – mogli wrócić na stałe do domów dopiero na przełomie lipca i sierpnia.

Miał być postój – ale nie jest potrzebny

Po wyjściu spod ul. Legionów tempo prac jest tym razem... większe, niż zakładano. – PBDiM (generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego) zakładał, że w środę, 21 sierpnia duża tarcza TBM Katarzyna na około 2,5 tygodnia zatrzyma się celem dokonania przeglądu technicznego tarczy. Po analizie wykonawca podjął decyzję o kontynuowaniu drążenia bez zatrzymania – wyjaśnia inwestor, PKP PLK.

Z tego powodu nie doszło do planowanego jeszcze niedawno zamknięcia ul. Żeromskiego pod którą obecnie znajduje się tarcza, między Legionów a Próchnika. Do swoich mieszkań powrócili też następni lokatorzy. – Kolejni mieszkańcy będą informowani o przejściu TBM pod ich nieruchomościami z odpowiednim wyprzedzeniem – zapewnia zarządca infrastruktury.

Tempo drążenia: 7 m na dobę

– Obecnie maszyna TBM drąży ze średnią prędkością ok. 7 metrów na dobę – informują PKP PLK. Mimo braku planowanego postoju na przejście pod ulicą potrzeba jednak czasu. Ostatnie segmenty długiej na kilkadziesiąt metrów maszyny miną Żeromskiego dopiero 8 września.

Według najnowszych informacji, ujawnionych przez PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury w połowie maja, budowa tunelu ma zakończyć się w czerwcu 2026 r. Przez kolejne pół roku będzie trwało jego doposażanie oraz uzyskiwanie dopuszczeń, tak by pierwsze pociągi ze stacji Łódź Fabryczna przez podziemne przystanki Śródmieście, Polesie i Koziny mogły dotrzeć na Kaliską i Żabieniec w grudniu, w pierwszym dniu nowego rocznego rozkładu jazdy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Infrastruktura

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Roman Czubiński 11 lipca 2024

Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie

Roman Czubiński 17 czerwca 2024

Zobacz również:

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Infrastruktura

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Roman Czubiński 11 lipca 2024

Łódź Śródmieście: Trwa budowa ścian szczelinowych [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Infrastruktura

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Roman Czubiński 11 lipca 2024

Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie

Roman Czubiński 17 czerwca 2024

Zobacz również:

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Infrastruktura

Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel

Roman Czubiński 11 lipca 2024

Łódź Śródmieście: Trwa budowa ścian szczelinowych [ZDJĘCIA]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5