Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM
fot. Daniel SiwakFragment dużego tunelu kolejowego wraz z tarczą TBM Katarzyną.
Dwa tygodnie temu po wielomiesięcznym postoju duża tarcza TBM Katarzyna ponownie wznowiła drążenie. Teraz wiemy, że urządzenie wykonujące tunel średnicowy w Łodzi znów stanęło. Dlaczego?

Tarcza, która zaczęła drążyć dwutorowy tunel pomiędzy przystankami Łódź Polesie a Łódź Śródmieście, ma pecha. W pierwszym tygodniu lipca, w trybie interwencyjnym została zatrzymana.

PKP PLK. Przeszkoda zatrzymała tarczę Katarzyna

– Po przebiciu ściany bloku postojowego przy ulicy Mielczarskiego duża tarcza TBM Katarzyna natrafiła na przeszkodę wymuszającą postój i przegląd. W miejscu lokalizacji tarczy występują trudne grunty, w których przeważają piaski. Obecnie TBM ma postój interwencyjny – przekazał Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przedstawiciel inwestora dodał, że zespół specjalistów dokonuje przeglądu komory wydobywczej i przodka tarczy, aby możliwie najszybciej wznowić pracę TBM. – To skomplikowane zadanie wymaga szczególnej ostrożności i całkowitego wstrzymania robót dotyczących drążenia. Praca odbywa się w specjalnych komorach dekompresyjnych ze względu na różnicę ciśnień przed i za tarczą – wyjaśnia.

W dalszej części komunikatu możemy przeczytać, że "mieszkańcom budynków przy ulicy Legionów 57 i 59 [w Łodzi] zapewniono dłuższy pobyt w hotelach do czasu, aż maszyna bezpiecznie przejdzie pod ich posesjami". – Z informacji wykonawcy inwestycji wynika, że pobyt wydłuży się co najmniej do 11 lipca. Kolejni mieszkańcy będą informowani o przejściu TBM pod ich nieruchomościami z odpowiednim wyprzedzeniem – kwituje Rafał Wilgusiak.

Nie wiadomo czy będzie opóźnienie tunelu średnicowego w Łodzi

Na razie nie wiadomo czy lipcowe wstrzymanie drążenia spowoduje opóźnienie w dalszych etapach oraz w całościowym zakończeniu inwestycji. Przypomnijmy, że PKP PLK oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, które jest wykonawcą inwestycji, zakładają dwie ważne daty.

Wykonanie całego tunelu do komory wydobywczej w rejonie dworca Łódź Fabryczna ma się zakończyć w marcu 2025 roku. Natomiast uruchomienie tunelu i normalny ruch pasażerski ma odbywać się od grudnia 2026 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5