Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają prace związane z budową betonowego podłoża w jednotorowych nitkach łódzkiego tunelu średnicowego. W pierwszej z nich jego wylewanie już się zakończyło. O nowym terminie kontraktowym nadal nic nie wiadomo.

Jak zaznacza wykonawca, dzięki wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu prace postępują bardzo szybko. Etap, o którym mowa, rozpoczął się na przełomie listopada i grudnia, tymczasem podbudowa torowiska w jednej z nitek już jest gotowa. – Układanie wysokiej na około 70 cm warstwy trwało raptem kilka dni – podkreśla rzecznik PBDiM Mińsk Mazowiecki Piotr Grabowski. Długość tej odnogi (Oś 18, łącząca podziemny przystanek Łódź Koziny z torami stacji Łódź Kaliska na wysokości ul. Srebrzyńskiej) wynosi niecałe pół kilometra. Obecnie pracownicy PBDiM montują tam rury odwadniające.

– W tym tygodniu rozpoczęto układanie betonu w kolejnym tunelu (Oś 21), który ma 670 metrów długości i rozpoczyna się przy przystanku Koziny, a kończy po wschodniej stronie torów wzdłuż al. Włókniarzy przy ul. Skarpowej – informuje Grabowski. Prace mają zakończyć się do niedzieli. Na wykonanym podłożu będą następnie układane kolejne warstwy pod budowę torów.

Wykonawca wykorzystuje specjalistyczną, obsługiwaną przez kilkuosobowy zespół maszynę, poruszającą się tunelem na gąsienicach i formującą betonową konstrukcję. – Wozidła transportowe dostarczają gęstą masę betonową i zrzucają ją przed maszynę. Ta zgarnia materiał budowlany, równo go układa, ubija i poziomuje, pozostawiając za sobą równą jak stół nawierzchnię – opisuje rzecznik zasadę działania maszyny. Uformowanie w ten sposób 1 m podbudowy zajmuje kilka minut. Jednocześnie powstaje też zagłębienie w środkowej części podłoża, przeznaczone do układania rur.

Również w trzecim tunelu (Oś 22) beton ma zostać wylany jeszcze w tym roku. – Praca maszyny pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Gdyby betonowanie podłoża było wykonywane klasycznymi metodami, tylko w jednym tunelu mogłoby trwać około 2 miesięcy – mówi Grabowski.

W obudowie czwartego tunelu jednotorowego, której budowę ukończono 29 listopada, wciąż znajduje się tarcza TBM „Faustyna”. – Prace związane z jej rozbiórką już trwają. Dopiero po usunięciu maszyny będzie można rozpocząć betonowanie. Nastąpi to na początku przyszłego roku – zapowiada rzecznik.

Obecny termin kontraktowy na prace budowlane to połowa 2026 r. Pociągi w takim przypadku mogłyby zacząć korzystać z tunelu w grudniu tego samego roku, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy. Prawdopodobnie, w związku z katastrofą budowlaną przy al. 1 Maja (na odcinku dwutorowym drążonym przez TBM "Katarzyna") i konieczną przerwą w drążeniu tunelu, harmonogram ulegnie przesunięciu co najmniej o 3 miesiące – na razie jednak PKP PLK unikają jednoznacznych deklaracji w tej sprawie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Infrastruktura

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Roman Czubiński 13 grudnia 2024

CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP

Infrastruktura

CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP

Roman Czubiński 13 grudnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Infrastruktura

CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce

Roman Czubiński 13 grudnia 2024

CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP

Infrastruktura

CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP

Roman Czubiński 13 grudnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5