Liczba zakupionych przez łódzkie MPK tramwajów ma pozwolić na obsługę "dziesiątki" z częstotliwością 7,5 minuty. Tymczasem eksperci inicjatywy JASPERS pozytywnie zaopiniowali projekt przebudowy Trasy W-Z, po której nowe pojazdy mają się poruszać. Wniosek o dofinansowanie jest już w Komisji Europejskiej.
Jak podaliśmy niedawno, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zatwierdziło w końcu łódzki wniosek o dofinansowanie zakupu nowych tramwajów. Umożliwiło to definitywne zakończenie przetargu, dotąd rozstrzygniętego jedynie warunkowo. - Myślę, że w listopadzie podpiszemy zarówno umowę o dofinansowanie, jak i umowę ze zwycięzcą przetargu. Producent gwarantuje dostawę w przyszłym roku - informuje prezes MPK Zbigniew Papierski. Tramwaje mają przyjeżdżać do Łodzi sukcesywnie od sierpnia do października, kiedy to nastąpi otwarcie przebudowanej Trasy W-Z.
Jak twierdzi prezes, Pesa złożyła już zamówienia na niezbędne do wykonania zamówienia komponenty. - Są gotowe wizualizacje pojazdów, będziemy ustalali jeszcze tylko kolorystykę wnętrza. Zakłady w Bydgoszczy są przygotowane do rozpoczęcia produkcji - mówi Z. Papierski. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" w wysokości ok. 60 mln zł (40% wartości projektu) może ulec jeszcze zwiększeniu. - Nie jest wykluczony wzrost kwoty nawet do 85%. Mamy wstępną obietnicę z ministerstwa - twierdzi prezes.
Dobre wiadomości wiążą się też z przebudową infrastruktury, po której mają poruszać się nowe tramwaje. Przed kilkoma dniami dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita poinformował o otrzymaniu przez ZDiT noty oceniającej inicjatywy JASPERS w sprawie przebudowy Trasy W-Z. Eksperci inicjatywy pomagali Urzędowi Miasta w stworzeniu wniosku o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl