W związku z planowanym rozszerzeniem siatki połączeń PKP PLK remontują jeden z nieczynnych peronów na stacji Łódź-Chojny. Będzie on dostępny dla podróżnych w grudniu. Prace nie powodują utrudnień w ruchu.
Stacja Łódź-Chojny na początku XXI w. została zamknięta dla ruchu pasażerskiego i miała znaczenie wyłącznie techniczne. Po rozpoczęciu w 2011 r. prac dotyczących przeniesienia dworca Łódź Fabryczna pod ziemię PKP PLK wraz z przewoźnikami wznowiły jednak obsługę podróżnych. Dziś to jeden z ważniejszych punktów na kolejowej mapie miasta: przystają tam wszystkie pociągi regionalne jadące po tzw. łódzkiej kolei obwodowej, ale także kursy dalekobieżne uruchamiane przez PKP Intercity, głównie w relacjach Warszawa – Wrocław i dalszych.
Oddzielny peron dla kursów na OlechówCzynne są tam obecnie dwa perony – oba jednokrawędziowe, oba znajdujące się bezpośrednio przy położonym wyspowo budynku dworca. Jeden z nich obsługuje ruch w kierunku Łodzi Kaliskiej i Pabianic, drugi – w stronę Łodzi-Widzewa. Zarządca infrastruktury planuje niebawem otworzyć jeszcze jedną platformę, co znacząco zwiększy przepustowość stacji.
– Realizujemy prace związane z przygotowaniem do obsługi podróżnych trzeciej krawędzi peronowej na stacji Łódź-Chojny – potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. – Ma to związek z planowanym uruchomieniem pociągów Łódź-Chojny – Łódź- Olechów – mówi. Na razie żaden przewoźnik nie zapowiedział otwarcia takiego połączenia, ale należy się spodziewać, że obsługiwać je miałaby Łódzka Kolej Aglomeracyjna (która
wskazywała już na plany rozszerzenia obsługi Chojen).
Dojście na peron w poziomie szyn – Na wniosek przewoźników uruchomiony będzie peron nr 4 – precyzuje Mirosław Siemieniec (czynne obecnie perony oznaczone są numerami 1 i 3). Niegdyś pasażerowie odprawiani byli także z jeszcze jednego peronu jednokrawędziowego – nr 2. Na razie nie ma konkretnych planów kierowania pociągów pasażerskich także na tor położony przy tej nieczynnej platformie.
Roboty dotyczące peronu nr 4 prowadzone są od lipca. – Polegają one na naprawie nawierzchni. Odnowione będzie także dojście w poziomie szyn. Peron zostanie wyposażony w ławki i tablice informacyjne – opisuje Mirosław Siemieniec, dodając, że podróżni skorzystają z nowego miejsca obsługi w grudniu. – Prace prowadzone są ze środków własnych spółki – informuje rzecznik prasowy PKP PLK.