Na odcinku Piotrkowska - Kościuszki rozpoczęła się konstrukcja stropu tunelu dla tranzytowego ruchu samochodowego. Będzie to jedyny odcinek, na którym zagłębiona jezdnia będzie biegła w pełnym tunelu.
Powstały już pierwsze oczepy, na których ułożono belki konstrukcyjne. Po zabetonowaniu utworzą one płytę stropową, której ukończenie jest przewidywane w połowie lipca. - Na otrzymanej w ten sposób płycie wybudujemy dworzec przesiadkowy między głównymi liniami tramwajowymi północ-południe i wschód-zachód. Jego wiata w stanie surowym powinna być gotowa pod koniec bieżącego roku - zapowiada Jakub Osiecki, kierownik robót z ramienia wykonawcy.
Aby przystanek Piotrkowska Centrum mógł funkcjonować, niezbędne będzie odbudowanie torów tramwajowych w ciągu Piotrkowskiej na odcinku Żwirki - al. Mickiewicza. W związku z tym w wakacje przez około dwa miesiące trasa tramwajowa w al. Kościuszki i Piotrkowskiej będzie wyłączona z ruchu. Zarząd Dróg i Transportu nie podaje na razie szczegółów, twierdząc, że wykonawca nie przedłożył jeszcze projektu tymczasowej organizacji ruchu do zatwierdzenia.
Tymczasem odwołanie ze strony jednego z oferentów zainteresowanych budową systemu sterowania ruchem doprowadziło do przesunięcia terminu otwarcia ofert w przetargu na realizację drugiego etapu Trasy W-Z (odcinki Dworzec Łódź Kaliska - Wyszyńskiego i Kilińskiego - Olechów). Wprawdzie po zmianach w specyfikacji przetargu odwołanie zostało wycofane z Krajowej Izby Odwoławczej, jednak otwarcie ofert przełożono z 28 lutego na 18 marca. - Liczymy, że uda się sprawnie przeprowadzić procedurę przetargową i podpisać umowy z wykonawcami na przełomie marca i kwietnia - mówiła w styczniu "Rynkowi Kolejowemu" wicedyrektor ZDiT Katarzyna Mikołajec. Dziś, według skorygowanego terminarza, zakładany termin podpisania umowy (przy założeniu braku dodatkowych komplikacji) to 5 maja. Przedstawiciele inwestora zapewniają, że mimo wszystko uda się zakończyć prace w terminie (październik 2015 r.).