Partnerzy serwisu:
Biznes

Łódź: więcej pociągów kontenerowych z Chin?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
09-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Łódź: więcej pociągów kontenerowych z Chin?
Przedsiębiorcy z okolic Łodzi handlujący z Państwem Środka coraz bardziej interesują się współpracą z PKP Cargo. 2 stycznia br. na stację Łódź Olechów przyjechał pierwszy pociąg kontenerowy z Chengdu.

- Każdego dnia odbieram kilka telefonów z pytaniem o warunki przewozu - mówi dyrektor Centralnego Zakładu PKP Cargo Tomasz Abramczyk. Jak dodaje rzecznik przewoźnika Mariusz Przybylski, jeszcze więcej zapytań otrzymuje spółka Cargosped, zajmująca się w grupie PKP Cargo Logistics przewozami intermodalnymi.

- Część ofert ma z pewnością charakter sondażowy. Pamiętajmy jednak, że właśnie od tego zaczyna się biznes - przekonuje M. Przybylski. W ocenie rzecznika, uruchomienie w przyszłości większej liczby pociągów jest realne. - Na razie pokazaliśmy, że taka usługa na życzenie klienta jest możliwa - mówi T. Abramczyk.

Pracownicy PKP Cargo dowodzą, że oferta spółki jest konkurencyjna w stosunku do transportu morskiego. - Dostarczymy kontener do wskazanego terminalu przede wszystkim szybciej, niż armator i współpracujący z nim przewoźnicy samochodowi - przekonuje. Różnica na korzyść kolei może sięgnąć nawet 25 dni. - Wyższy może być koszt transportu pociągiem - przyznaje M. Przybylski. Jednak, jak dodaje, kwestię kosztów należy rozpatrywać w szerszym kontekście. - Gdy np. fabryka czeka na części niezbędne w procesie produkcyjnym, koszty przestoju mogą przewyższać oszczędności na transporcie - tłumaczy.

- Cena przewozu jest każdorazowo kwestią negocjacji między spedytorem a klientem. Zależy m. in. od wielkości zamówienia, a także od tego, w którym regionie Chin ma miejsce nadanie lub odbiór przesyłki - mówi M. Przybylski.

Centralny Zakład PKP Cargo już wcześniej obsługiwał pociągi towarowe zaczynające bieg na terenie Chin. Były to jednak składy tranzytowe z ładunkiem przeznaczonym dla odbiorców niemieckich.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5