Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Widzew: Raport z placu budowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
18-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

Po trzech miesiącach od rozpoczęcia przebudowy stacji Łódź Widzew widać już zarys konstrukcji wiaty. W głównej mierze wykonywane prace nie są jednak widoczne dla postronnego obserwatora.

Większość prac związanych z budową torów wykonawca - Trakcja SA - ma jeszcze przed sobą. Zakończył się remont przepustu za zachodnią głowicą stacji, wspólnego dla linii nr 17 (Łódź Fabryczna - Koluszki) i 540 (Łódź Widzew - Łódź Chojny). Na wysokości dawnej wagonowni Łódź Widzew Janów ułożono ok. 700 m nowego toru szlakowego z rozjazdami (na razie "na boso" - bez podsypki).

Na pozostałych odcinkach planowanego torowiska trwają prace ziemne i odwodnieniowe (wykonano ok. 1400 m drenażu). Po wykonaniu ławy fundamentowej od strony czynnego toru ułożono jedną ze ścianek peronu nr 2, przy której budowie wykorzystano 400 sztuk ścianek peronowych. Wzdłuż przyszłego peronu nr 3 (najbardziej oddalonego od budynku dworca) trwa na razie usuwanie kolizji.

Tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest jednak budowa wiaty peronowej. Szkielet konstrukcji, mającej docelowo obejmować wszystkie trzy perony, stoi na razie nad budowanym peronem trzecim. Również na wysokości tego peronu wykonano wykop i położono zbrojenie przyszłego przejścia podziemnego dla pasażerów. Po wybudowaniu nowych peronów zostaną zamknięte obecnie

Na stacji odbywają się też prace z zakresu teletechniki (budowa studni kablowych i instalacji podziemnych), energetyki (wykonywanie linii kablowych zasilających m. in. elektryczne ogrzewanie rozjazdów, stawianie słupów trakcyjnych), związane z rozbudową nastawni (przy nowej przekaźnikowni trwa budowa klatki schodowej, a nad pomieszczeniem zamontowano już płyty stropowe) oraz przygotowania do montażu urządzeń SRK (wykonano ok. 315 m kanalizacji kablowej wraz z podejściami do urządzeń i aparatów przytorowych).

Według danych wykonawcy, na budowie przemieszczono dotąd 11 300 m3 (ok. 1100 ciężarówek) mas ziemnych. Przy pracach torowych zużyto ponad 9000 metrów sześciennych (360 wagonów) kruszyw. Na stacji Łódź Widzew pracuje (także w soboty) ponad 110 osób, wykorzystujących ok. 40 sztuk sprzętu budowlanego.

Docelowy kształt stacji Łódź Widzew to trzy perony wyspowe, 5 torów dodatkowych dla ruchu towarowego (w tym 3 do przewozu ładunków niebezpiecznych) i niezależne od niej, ale budowane również przez Trakcję zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Według zapewnień inwestora (PKP PLK), nie ma zagrożeń dla terminowego (grudzień 2014 r.) ukończenia inwestycji.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5