Trakcja, wykonawca kontraktu B1 w ramach modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa, rozpoczęła budowę trzeciego peronu na stacji Łódź Widzew. Po jego ukończeniu, planowanym na przełom 2013 i 2014 r., przejmie on - według zapowiedzi PKP PLK - ruch pociągów, co pozwoli na przebudowę pozostałych dwóch.
Na placu budowy zgromadzono materiały i urządzenia. Inwestor pozyskał też niezbędne pozwolenia na budowę. Dotychczas, od przełomu 2011/2012 r., na stacji wykonywano tylko prace rozbiórkowe, demontując większość bardzo niegdyś rozbudowanego układu torowego (48 km toru i 153 rozjazdy).
Po przebudowie, która - wedle zapewnień PKP PLK - ma się odbywać bez zakłócania ruchu pociągów, stacja będzie miała 3 perony wyspowe, każdy o długości 400 m i wysokości 76 cm nad główką szyny. Nowy układ torowy, oprócz 6 torów położonych przy krawędziach peronowych, będzie składał się z 3 przeznaczonych do obrządzania składów pasażerskich, 2 do obsługi ruchu towarowego i 2 objazdowych dla przewozu ładunków niebezpiecznych bądź z przekroczoną skrajnią. Całość będzie liczyła 24 km toru i 53 rozjazdy.
W obrębie stacji powstanie także Lokalne Centrum Sterowania oraz zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, które jednak - wbrew wcześniejszym planom - nie zostanie połączone z budynkiem dworca przejściem podziemnym. Tunel dla pieszych będzie się więc kończył na peronie 3.
Rozpoczęcie prac planowano pierwotnie we wrześniu 2012 r., potem na wiosnę bieżącego roku, następnie w lipcu. Wyznaczony przez zarządcę infrastruktury termin zakończenia robót to obecnie koniec 2014 r.