Mija właśnie ostatni tydzień kursowania linii wahadłowych po trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ul. Piotrkowska i ciąg al. Kościuszki - Zachodnia). Na stałą trasę powrócą jednak tylko 3 z 6 linii tramwajowych kursujących tamtędy przed wakacjami.
Przypomnijmy: przerwanie ciągłości trasy ŁTR nastąpiło w połowie czerwca. Ciąg północ - południe podzielono wtedy na dwa niezależne odcinki, obsługiwane przez linie wahadłowe Z2 (Północna - Kościuszki/Żwirki) i Z4 (Piotrkowska/Żwirki - Plac Niepodległości). Przesiadka między liniami wymaga od pasażerów kilkusetmetrowego, utrudnianego dodatkowo przez prace budowlane spaceru. Powodem było wyłączenie z ruchu skrzyżowania Piotrkowska - Żwirki, na którym zabudowano rozjazdy i krzyżownice nowego odcinka torowiska (w ul. Piotrkowskiej od Żwirki do al. Mickiewicza). Jego zadanie to doprowadzenie ruchu na przystanek przesiadkowy Piotrkowska Centrum, będący elementem centralnego odcinka Trasy W-Z.
Równocześnie wykonawca trasy wyłączył z ruchu tory na pobliskim skrzyżowaniu Mickiewicza - Kościuszki w celu wykonania pod spodem płyty stropowej tunelu dla ruchu samochodowego. W tym przypadku, aby nie pogarszać i tak już uciążliwej dla pasażerów tramwajów sytuacji, zdecydowano się na budowę pojedynczego toru objazdowego - tzw. "bypassu".
Właśnie "bypass" i wywołane nim ograniczenie przepustowości stało się powodem, dla którego powrót stałych linii na ŁTR będzie odbywał się stopniowo. - Dopóki na odcinku 100 metrów na skrzyżowaniu z Mickiewicza będzie użytkowany tylko jeden tor, przywrócimy tylko trzy linie: 2, 3 i 11. Ze skierowaniem tam wszystkich linii musimy poczekać, aż będzie możliwe otwarcie dwóch torów - informuje Jacek Sarzało z Zarządu Dróg i Transportu. Linie: 6, 7, 16 i 16A powrócą zatem na stałe trasy nie wcześniej, niż w październiku. Prace na skrzyżowaniu Piotrkowska - Żwirki mają się tymczasem ku końcowi, a założony termin jego udrożnienia (1 września) nie jest - jak twierdzi ZDiT - zagrożony.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl