Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Tramwaje znów zwolniły. Tym razem podmiejskie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Tramwaje znów zwolniły. Tym razem podmiejskie
Pogarszanie się stanu torowiska jest powodem wydłużenia czasu przejazdu kolejnej linii łódzkiej sieci tramwajowej. Tym razem znacznie wolniej pojadą podróżujący podmiejską 43. Spowoduje to także znaczące zmiany w rozkładzie linii 9 do Konstantynowa Łódzkiego i w funkcjonowaniu linii turystycznej organizowanej przez Klub Miłośników Starych Tramwajów, MPK i miasto.

Podczas majowej zmiany rozkładów jazdy MPK Łódź wydłużyło czas przejazdu na niemal wszystkich miejskich liniach tramwajowych. Kursy dwunastu linii zostały spowolnione średnio o trzy, cztery minuty, co w niektórych przypadkach stanowiło nawet niemal 10 procent obowiązującego jeszcze przed dwoma miesiącami czasu przeznaczonego na przejazd od pętli do pętli. Pierwsza od długiego czasu tak duża fala zwolnień nie zakończyła jednak kroczącego od lat procesu zmniejszania prędkości handlowej łódzkiej komunikacji miejskiej.

Od ostatniej soboty kilka dodatkowych minut w tramwaju spędzają bowiem kolejni pasażerowie – tym razem podmiejskiej linii 43 wybiegającej ze stolicy aglomeracji na zachód – do Lutomierska przez Konstantynów. Tu skala utrudnień jest jednak o wiele większa niż w przypadku którejkolwiek z tras, którym zmieniono rozkład jazdy w maju.

Już porównując czas przejazdu pomiędzy pętlami na Telefonicznej w Łodzi i na placu Jana Pawła II w Lutomiersku, dostrzec można przeszło dziesięcioprocentowe wydłużenie podróży. Tramwaj pokonuje bowiem teraz swoją ponad dwudziestokilometrową trasę nie w 76-82 minuty, ale w 85-91. Każdy kurs wydłużył się więc o dziewięć minut. Pełen obraz sytuacji daje jednak dopiero porównanie czasów przejazdu na odcinku Konstantynów – Lutomiersk.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje do Pabianic pojadą częściej?

Zintegrowany transport

Tramwaje do Pabianic pojadą częściej?

Roman Czubiński 10 lipca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje do Pabianic pojadą częściej?

Zintegrowany transport

Tramwaje do Pabianic pojadą częściej?

Roman Czubiński 10 lipca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5