Wraz z początkiem września zmniejsza się liczba kursów na najważniejszej linii zastępczej w mieście. Spadnie też częstotliwość kursowania tramwajów na ulicy Paderewskiego w południowej części miasta. Nie zmieni się zakładający nawet 40-minutowe przerwy między kursami rozkład linii 14, a nowo uruchomione połączenie autobusowe pomiędzy dworcami będzie obsługiwane tylko raz na pół godziny.
Dziś wszedł w życie powakacyjny rozkład jazdy łódzkiej komunikacji miejskiej, który częściowo cofa ograniczenia wprowadzone pod koniec czerwca na okres wakacji. Wyraźnie zwiększyła się częstotliwość ważnych, międzydzielnicowych linii autobusowych 69 i 96 – na pierwszej z nich kursy przestały być rozrzedzane w porze międzyszczytu, podobnie jak na trasie tramwajowej „dwunastki”. Są też jednak zmiany, które idą w przeciwnym kierunku: po powrocie uczniów do szkół kursów... ubywa.
Najbardziej zaskakującą zmianą jest znaczne zmniejszenie częstotliwości linii zastępujących tramwaje na rozkopanej trasie W – Z. Jeden z dwóch najważniejszych ciągów komunikacyjnych w mieście jest pozbawiony ruchu tramwajowego praktycznie na całym swoim przebiegu, a szkielet komunikacji zastępczej tworzy para linii Z10 (specjalnie uruchomionej na czas robót) i 98 wraz z wariantami A i B (znacznie wzmocnionej w stosunku do okresu sprzed rozpoczęcia prac). Nawet w okresie wakacyjnym ich kursy były mocno zatłoczone, bo zastępują łącznie aż sześć tras z normalnego układu.
O pozostały zmianach w rozkładach jazdy łódzkiej komunikacji miejskiej czytaj na portalu Transport Publiczny.