Od połowy grudnia nie będą kursować pociągi „Portowiec” i „Włókniarz” zapewniające skomunikowanie Łodzi z Poznaniem i Szczecinem. PKP Intercity tłumaczy ich odwołanie pracami remontowymi na linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Przypomnijmy, że obecnie kursy te realizowane są przez Zgierz i Kutno, którędy omijają odcinek o mocno ograniczonej przepustowości.
Obecnie połączenie Łodzi ze Szczecinem zapewnia m.in. przelotowy pociąg InterCity „Portowiec”. Kursuje on w relacji Katowice – Szczecin Główny, a w Łodzi zatrzymuje się na dworcu Widzew. W ramach obecnej tzw. korekty kursuje on przez Zgierz i Kutno, wcześniej kierowano go remontowaną obecnie linią kolejową nr 14 przez Sieradz.
Pociąg został odwołany do 9 marcaPociąg ten miał się pojawić także w rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia. Istotnie zmieniono jednak jego relację: zamiast na Górnym Śląsku miał on rozpoczynać bieg w Warszawie. Z Łodzi miał on jechać przez Kalisz i Poznań Główny (z ominięciem Ostrowa Wielkopolskiego)., a dalej nietypową trasą przez Zbąszynek i Rzepin. Zachowano podobną do obecnej porę kursowania: odjazd z Łodzi-Widzewa w rocznym rozkładzie jazdy ustalono na 14:32.
Połączenie wystartuje jednak z co najmniej trzymiesięcznym opóźnieniem. Nie ujęto go bowiem w tzw. zamknięciowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać w połowie grudnia. – IC „Portowiec” w zastępczym rozkładzie jazdy został odwołany do 9 marca. Ma to związek z pracami PKP Polskie Linie Kolejowe na
linii 14 – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Przewoźnik nie zdecydował się więc np. na okrężną trasę z Warszawy przez Łódź i Kutno.
„Włókniarz” zamieni się w „Merkurego” Co więcej, już za dwa tygodnie z łódzkiego rozkładu jazdy zniknie także poranny IC „Włókniarz” z Łodzi Fabrycznej do Szczecina Głównego (i powrotny kurs wieczorny). – Pociąg ten będzie kursował w skróconej relacji Poznań - Szczecin jako „Merkury”, co również wynika z prac torowych realizowanych przez PKP PLK na liniach 3 [Warszawa – Rzepin], 14 [Łódź Kaliska – Tuplice] i 351 [Poznań Główny – Szczecin Główny] – tłumaczy przedstawicielka PKP Intercity. Nie będzie przesiadkowej alternatywy dla wczesnoporannego kursu.
Przypomnijmy, że dla łódzkich pasażerów dużą stratą będzie także likwidacja nocnego połączenia kategorii TLK – „Pogoria”. Pociąg kursuje obecnie z Gdyni do Katowic, zapewniając dogodne połączenia nocne także m.in. z Bydgoszczą. Jest to jedno z dwóch nocnych połączeń obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.