Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W najbliższych miesiącach CPK ogłosi przetarg na budowę tunelu KDP pod centrum Łodzi. Dla jego obsługi technicznej w Łodzi powstanie 11 obiektów naziemnych. Ukryte w nich klatki schodowe będą mogły służyć także do ewakuacji pasażerów w razie wypadku – wynika z odpowiedzi rzecznika prasowego CPK na nasze pytania.

Przed kilkoma dniami – za sprawą łódzkiego wydania „Gazety Wyborczej” – w lokalnych mediach pojawiły się wizualizacje obiektów naziemnych, które powstaną nad przyszłym tunelem kolei dużych prędkości. Będą to zadaszone obudowy wejść do klatek schodowych, służących pracownikom obsługi technicznej tunelu. W sytuacjach awaryjnych za ich pomocą będzie także można ewakuować pasażerów z zatrzymanych pod ziemią pociągów.

Nad blisko 5-kilometrowym tunelem zaplanowano łącznie 11 takich budowli. Jak informuje rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk, zostaną one rozmieszczone w pobliżu ulic: Sienkiewicza, Gdańskiej, Żeligowskiego, Struga przy skrzyżowaniu z al. Włókniarzy, Bandurskiego przy Atlas Arenie (obiekt ten pomieści także wentylatornię dla całego tunelu), Bratysławskiej przy ul. Nad Karolewką i Maratońskiej. Przy tej ostatniej powstanie aż pięć obiektów naziemnych. – W rejonie osiedla Retkinia obiektów będzie więcej z uwagi na tunele łącznicowe jednotorowe, zapewniające połączenie linii kolejowej nr 85 z linią kolejową nr 14 – wyjaśnia Majszyk.

Unijne rozporządzenie w sprawie TSI precyzuje, że tego rodzaju obiekty w tunelach kolejowych muszą być rozmieszczane nie rzadziej, niż co kilometr. Przedstawiciel CPK zapewnia, że przy wyznaczaniu lokalizacji projektanci tunelu starali się pogodzić konieczność spełnienia tego wymogu z minimalizacją ingerencji w istniejącą infrastrukturę. – Przykładamy dużą wagę do tego, żeby obiekty kubaturowe, które są związane z naszym tunelem, były wkomponowane w tkankę miejską – deklaruje. Wygląd wejść do klatek technicznych na wizualizacjach nie jest ostateczny, jednak zmiany, do których może dojść na etapie projektu wykonawczego, będą raczej niewielkie.

– Obiekty naziemne będą wykonywane w technologii ścian szczelinowych – informuje Majszyk. Ich budowa będzie integralną częścią zakresu inwestycji tunelowej – w przeciwieństwie do komory startowej i końcowej dla tarczy TBM CPK nie będzie zamawiał ich wykonania w przetargu osobnym od budowy całego tunelu KDP.

Jak przypomina Majszyk, CPK ma dla łódzkiego tunelu gotowy projekt, pakiet decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych oraz posiada pozwolenia na budowę. Jest to najbardziej zaawansowana inwestycja w całym „komponencie kolejowym” CPK. Sam przetarg na budowę tunelu ma zostać ogłoszony w drugim kwartale bieżącego roku. Inwestor złożył w styczniu wniosek o dofinansowanie na budowę tunelu ze środków unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF2). – Wcześniej z CEF Reflow spółka CPK otrzymała na przygotowanie projektu budowlanego dla tunelu dofinansowanie w wysokości ok. 60 mln zł – przypomina rzecznik.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5