- Likwidacja tramwajów 16 i 46 oznacza fiasko Łódzkiego Tramwaju Regionalnego i konieczność zwrócenia pieniędzy Unii Europejskiej. Zgierz zgodził się na budowę ŁTR na terenie Łodzi pod warunkiem utrzymania połączeń tramwajowych do tego miasta. Tę umowę jednak złamano - powiedział w poniedziałek podczas konferencji prasowej Jarosław Berger, radny SLD.
ŁTR kosztował 281 mln zł, w tym dotacja z UE - 103 mln zł. Miasto może jednak wycofać się z chęci likwidowania linii 16 i 46 do Ozorkowa. Oprócz możliwej konieczności zwrotu unijnej dotacji, wzrosną koszty utrzymania linii na terenie Łodzi po przejęciu ich z Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej przez MPK - Stawka w MKT wynosi 6,42 zł, zaś w MPK 9,40 zł za dwuwagonowy tramwaj, za pesę 18,90, a za cityrunnera około 20 zł - powiedział "Dziennikowi Łódzkiemu" Stanisław Zuchmański, szef Ogólnopolskich Związaków Zawodowych Motorniczych przy MKT. Co więcej, mieszkańcy Zgierza i Ozorkowa organizują protest w obronie linii.
Więcej