W zeszłym miesiącu Stadler otrzymał pozwolenie na budowę zaplecza technicznego w Łodzi, które ma obsługiwać głównie jednostki Stadler Flirt należące do PKP Intercity. Producent taboru zakłada bardzo duże tempo realizacji robót, bo chce, by obiekt był gotowy już za mniej niż rok. Powstanie on w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Łódź Kaliska.
Niemal dokładnie przed rokiem informowaliśmy o
rozpoczęciu starań Stadlera dotyczących budowy nowego zaplecza serwisowego dla jednostek Flirt 3 należących do PKP Intercity. Wówczas wskazano dokładną lokalizację bazy. Powstanie ona w rejonie stacji Łódź Kaliska, przy al. Bandurskiego, między dwiema nitkami torów prowadzących na stację (jedna z nich wciąż pozostaje nieczynna, ale
PKP PLK ogłosiły już przetarg na dokończenie porzuconej w latach 90. budowy).
Inwestycja warta ok. 30 mln zł Dwanaście miesięcy później siedlecki producent taboru rozpoczął już budowę swojego łódzkiego zakładu naprawczego. – Stadler otrzymał w sierpniu pozwolenie na budowę zaplecza technicznego w Łodzi. Prace nad inwestycją o łącznej wartości blisko 30 mln zł już ruszyły – potwierdziła w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Marta Jarosinska, dyrektor ds. komunikacji i PR w Dywizji Europa Centralna firmy Stadler Polska.
Spółka poinformowała, że nowy obiekt będzie miał powierzchnię ok. 5 tys. metrów kwadratowych. Na razie Stadler opisuje wyposażenie zaplecza bardzo ogólnie. – Będzie ono przystosowane do prowadzenia przeglądów i prac rewizyjnych, będzie posiadało myjnię, pomieszczenia biurowe i socjalne – wskazała jedynie nasza rozmówczyni.
Za mniej niż rok zaplecze ma być już gotowe – W zapleczu prowadzona będzie usługa utrzymania floty flirtów należących do spółki PKP Intercity – potwierdza podstawową funkcję nowej bazy przedstawicielka Stadlera. Przypomnijmy, że w 2015 r. producent dostarczył narodowemu przewoźnikowi 20 takich pojazdów. Umowa zawarta pomiędzy PKP Intercity a konsorcjum Stadler – Newag opiewała na sumę ponad 1,6 mld zł. Mniej więcej jedna trzecia tej kwoty to koszt piętnastoletniego serwisu, który ma niebawem być realizowany przez producenta w Łodzi.
Zgodnie ze słowami Marty Jarosinskiej zaplecze nie będzie jednak przeznaczone wyłącznie do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych należących do PKP Intercity i będzie świadczyło także usługi serwisu innych pojazdów. – Zakończenie prac planowane jest na połowę 2019 r. – wskazała nasza rozmówczyni. Producent zakłada więc imponujące tempo budowy swojego obiektu.