Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Retkinia bez tramwajów od 26 lipca. Powstanie "PAT"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Linie tramwajowe 8 i 12 skrócone do pętli Bratysławska, autobus zastępczy Z10 wydłużony do krańców osiedla - to zmiany, jakie od następnego weekendu czekają mieszkańców jednego z największych łódzkich blokowisk. Podzielona na dwa etapy przebudowa zachodniego odcinka Trasy W-Z potrwa do końca października przyszłego roku.

Linia tramwajowa jest komunikacyjnym kręgosłupem osiedla Retkinia, liczącego ponad 50 tysięcy mieszkańców. Z uwagi na zły stan torowiska (zwłaszcza na końcowym odcinku przed pętlą Wyszyńskiego - Popiełuszki) od dawna pojawiały się apele o remont trasy. - Tramwajem jedzie się jak kolejką górską - mówi jeden z mieszkańców osiedla.

Zakres prac wykroczy jednak poza klasyczną wymianę torów i sieci trakcyjnej. - Torowisko na odcinku od pętli Wyszyńskiego do skrzyżowania z Retkińską będzie wykonane jako pas autobusowo-tramwajowy. Na całym tym odcinku wszystkie przystanki, z trójtorową pętlą włącznie, będą zintegrowane. Dalej, od Retkińskiej do al. Bandurskiego torowisko zostanie wykonane jako zielone - zapowiada wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Dodatkowo na skrzyżowaniu Wyszyńskiego - Bandurskiego (miejsce częstych wypadków z udziałem tramwajów i samochodów) pojawi się sygnalizacja świetlna, połączona z inteligentnym systemem sterowania ruchem i dająca pierwszeństwo pojazdom szynowym.

- Prace będą podzielone na dwa etapy. Rozpoczynamy od przebudowy torowiska na odcinku Popiełuszki - Bandurskiego. Ten pierwszy etap potrwa mniej więcej do grudnia tego roku. Kolejny, od Bandurskiego do dworca Łódź Kaliska, rozpoczniemy na przełomie 2014/2015 r. - kontynuuje przedstawicielka ZDiT. Prace na tym odcinku (obejmującym m. in. odcinek torów w zagłębieniu) zakończą się w październiku przyszłego roku.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Stadler Środa : Jesteśmy ważnym ogniwem Grupy Stadler

Biznes

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Stadler Środa : Jesteśmy ważnym ogniwem Grupy Stadler

Biznes

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5