Linie tramwajowe 8 i 12 skrócone do pętli Bratysławska, autobus zastępczy Z10 wydłużony do krańców osiedla - to zmiany, jakie od następnego weekendu czekają mieszkańców jednego z największych łódzkich blokowisk. Podzielona na dwa etapy przebudowa zachodniego odcinka Trasy W-Z potrwa do końca października przyszłego roku.
Linia tramwajowa jest komunikacyjnym kręgosłupem osiedla Retkinia, liczącego ponad 50 tysięcy mieszkańców. Z uwagi na zły stan torowiska (zwłaszcza na końcowym odcinku przed pętlą Wyszyńskiego - Popiełuszki) od dawna pojawiały się apele o remont trasy. - Tramwajem jedzie się jak kolejką górską - mówi jeden z mieszkańców osiedla.
Zakres prac wykroczy jednak poza klasyczną wymianę torów i sieci trakcyjnej. - Torowisko na odcinku od pętli Wyszyńskiego do skrzyżowania z Retkińską będzie wykonane jako pas autobusowo-tramwajowy. Na całym tym odcinku wszystkie przystanki, z trójtorową pętlą włącznie, będą zintegrowane. Dalej, od Retkińskiej do al. Bandurskiego torowisko zostanie wykonane jako zielone - zapowiada wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Dodatkowo na skrzyżowaniu Wyszyńskiego - Bandurskiego (miejsce częstych wypadków z udziałem tramwajów i samochodów) pojawi się sygnalizacja świetlna, połączona z inteligentnym systemem sterowania ruchem i dająca pierwszeństwo pojazdom szynowym.
- Prace będą podzielone na dwa etapy. Rozpoczynamy od przebudowy torowiska na odcinku Popiełuszki - Bandurskiego. Ten pierwszy etap potrwa mniej więcej do grudnia tego roku. Kolejny, od Bandurskiego do dworca Łódź Kaliska, rozpoczniemy na przełomie 2014/2015 r. - kontynuuje przedstawicielka ZDiT. Prace na tym odcinku (obejmującym m. in. odcinek torów w zagłębieniu) zakończą się w październiku przyszłego roku.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl