15 stycznia, gdy na sesji łódzkiej Rady Miejskiej trwała jeszcze dyskusja nad obniżeniem wkładu własnego miasta w przebudowę Trasy W-Z, Urząd Miasta ogłosił postępowanie przetargowe na realizację skrajnych etapów inwestycji. Modernizacja odcinków Dworzec Łódź Kaliska - Wyszyńskiego i Kilińskiego - Augustów oraz budowa nowego torowiska na Olechów ma kosztować łącznie ok. 320 milionów złotych.
- Liczymy, że uda się sprawnie przeprowadzić procedurę przetargową i podpisać umowy z wykonawcami na przełomie marca i kwietnia. Dałoby to nam możliwość rozpoczęcia prac wraz z początkiem sezonu budowlanego, czyli na początku kwietnia - mówi wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec.
Odcinek zachodni liczy ok. 4,2 km długości, wschodni - 10,5 km (w tym 4,5 km nowej trasy). - Na całej 17,5 - kilometrowej trasie tramwaje otrzymają priorytet dla przejazdu - podkreśla wicedyrektor ZDiT. Płynniejsza ma być także jazda samochodem po Śródmieściu dzięki wchodzącemu w zakres inwestycji Obszarowemu Systemowi Sterowania Ruchem. Inteligentny system ma objąć 219 skrzyżowań.
Na przebudowywanym odcinku ma powstać 6 tramwajowo-autobusowych centrów przesiadkowych. - Pętla Wyszyńskiego, dworzec Łódź Kaliska, Stary Widzew, Augustów, Hetmańska i Dell - wylicza Mikołajec. Największym węzłem przesiadkowym, obsługującym jednak tylko tramwaje, ma być jednak Dworzec Tramwajowy Centrum przy al. Mickiewicza między Piotrkowską a al. Kościuszki. Niesteety, nie ulegnie na razie zmianie dysfunkcyjny układ przystanków na tzw. Skrzyżowaniu Marszałków (al. Piłsudskiego - al. Śmigłego-Rydza).
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl