Podróżujący koleją po Łodzi muszą liczyć się ze sporymi zmianami w rozkładzie jazdy pociągów przejeżdżających planowo przez stację Chojny. Ich część została odwołana na końcowym odcinku trasy, inne – w tym te przewoźników innych niż ŁKA – skierowano na objazd. Podróżujący do Warszawy powinni zwrócić uwagę na zmiany w rozkładzie wynikające z dwóch dużych inwestycji infrastrukturalnych, a ci, którzy korzystają z połączeń ŁKA Skierniewice – Łowicz, po raz kolejny muszą przesiąść się do autobusów komunikacji zastępczej.
Wciąż trwają intensywne prace remontowe na terenie łódzkiego węzła kolejowego. Kończy się przebudowa stacji Łódź Kaliska, ale krajowy zarządca infrastruktury kolejowej rozpoczął właśnie roboty na nieodległej stacji Chojny. Ma ona znacznie mniejsze znaczenie w obsłudze ruchu pasażerskiego, ale leży na szlaku łączącym Łódź Kaliską z Widzewem, który jest dość intensywnie wykorzystywany w ruchu regionalnym i aglomeracyjnym.
Objazdy w Łodzi i komunikacja zastępcza na obrzeżach regionu
– Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej i rozjazdów wymaga okresowego zamknięcia jednego z torów w kierunku Widzewa i Łodzi Kaliskiej – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Część pociągów z kierunku Kutna i Łowicza jadących planowo na Widzew kończy w związku z tym bieg na stacji Łódź Kaliska. Wybrane pociągi Polregio i PKP Intercity zostały zaś skierowane linią nr 16 przez Łódź-Marysin.
Aktualnie w regionie łódzkim odczuwalne są też utrudnienia wynikające z wchodzenia w kolejne fazy realizowanych już wcześniej inwestycji, w tym opóźnionej modernizacji magistrali E20 Warszawa – Poznań w rejonie Łowicza i Kutna. – Kontynuowana jest przebudowa obu tych stacji. W związku z tym za wszystkie pociągi ŁKA relacji Skierniewice – Łowicz – Kutno jeżdżą autobusy – informuje nasz rozmówca.
Wciąż trudniej z Łodzi do Warszawy
Trwa też budowa dwóch wiaduktów kolejowych mających zastąpić przejazdy drogowe w poziomie szyn pomiędzy Łodzią-Widzewem a Koluszkami. – Od stacji Łódź-Andrzejów do Gałkówka pociągi kursują wahadłowo po jednym torze – opisuje organizację ruchu przedstawiciel PKP PLK. Wśród składów, których rozkład musiał zostać dopasowany do bardzo ograniczonej przepustowości szlaku, są także te jadące z i do Warszawy.
W ich przypadku organizacja ruchu jest wyjątkowo kłopotliwa, bo wpływa na nią także tocząca się modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Ma ona być kontynuowana także w przyszłym roku. Pasażerowie podróżujący pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski muszą więc liczyć się z dalszymi utrudnieniami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.