Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Powrót konduktorów w tramwajach. Na razie podmiejskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Powrót konduktorów w tramwajach. Na razie podmiejskich
Na liniach 43 i 46 pojawiło się 40 konduktorów. Można ich spotkać we wszystkich pojazdach linii 43, a w przypadku 46 - na 7 z 10 brygad. - Są to motorniczowie, na których pracę spadło zapotrzebowanie w związku z zawieszeniem ruchu tramwajów na przebudowywanej Trasie W-Z. Nie chcieliśmy ich zwalniać, więc zaproponowaliśmy im pracę w charakterze konduktorów - wyjaśnia Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Wybór linii do Lutomierska i Ozorkowa nie był przypadkowy. - Wysłaliśmy konduktorów na te dwie trasy podmiejskie, na których występują największe trudności z zakupem biletu, zwłaszcza w dni wolne od pracy. Był to argument, na który często powoływali się gapowicze. Chcemy wytrącić im go z ręki - tłumaczy Grochala.

Dotychczas bilety sprzedawali motorniczowie, były one jednak droższe od tych kupowanych w punktach sprzedaży i obowiązywały tylko w pojeździe, w którym zostały skasowane. - Wprowadzenie konduktorów to dobry pomysł. Pasażerowie nie będą teraz rozpraszać prowadzącego pojazd podczas jazdy lub postoju na światłach - ocenia jeden z motorniczych MPK, który nie zgadza się na podanie nazwiska.

Zadaniem konduktorów jest sprzedaż biletów (ulgowe 20- i 40-minutowe), ale także udzielanie informacji i innego rodzaju pomocy pasażerom. Bilety czasowe obowiązują zarówno w strefie aglomeracyjnej, jak i miejskiej, a ich granicę można przekroczyć na jednym bilecie. - Przy okazji badamy, czy konduktorzy w pojazdach komunikacji miejskiej sprawdzają się. Na razie nie zanotowaliśmy wielkiego wzrostu sprzedaży biletów, ale może to wynikać z nieprzyzwyczajenia pasażerów. Część podróżnych myślała, że ma do czynienia z kontrolerami - mówi rzecznik miejskiego przewoźnika. Jeśli eksperyment przez kilka miesięcy się sprawdzi, być może konduktorzy zostaną wysłani także na inne linie.

- Nasi pracownicy ze względu bezpieczeństwa jeżdżą parami. Nie mają też przy sobie dużych sum pieniędzy. Dlatego prosimy, by pasażerowie, którzy chcą u nich kupić bilety, mieli odliczone kwoty - apeluje rzecznik. Jakichkolwiek prób napaści na konduktorów dotychczas nie odnotowano.

Miejski przewoźnik myśli jednocześnie o innym rozwiązaniu, mającym na celu poprawienie dostępności biletów. Chodzi o montaż biletomatów w każdym tramwaju i autobusie MPK. - Niestety, w trzech poprzednich postępowaniach przetargowych nie zgłosiła się żadna firma - informuje Grochala. Spółka planuje skonsultowanie warunków z potencjalnymi oferentami i ogłoszenie kolejnego przetargu. Możliwe jednak, że to zatrudnienie na stałe konduktorów okaże się bardziej opłacalne.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5