W najbliższym czasie podróżujący z Wrocławia do Warszawy będą musieli liczyć się z pewnym wydłużeniem czasu przejazdu. Mieszkańcy Łodzi uzyskają natomiast możliwość wejścia do pociągów PKP Intercity na stacji Łódź Kaliska. Jest to związane z modernizacją trasy do Zduńskiej Woli.
Choć PKP Intercity niemal całkowicie zrezygnowało ze stałej obsługi dworca Łódź Kaliska i planowo kieruje swoje pociągi przelotowe liniami omijającymi tę ważną w ruchu regionalnym stację, ostatnio kilkakrotnie dochodziło do sytuacji, w których przewoźnik musiał okresowo zmieniać założone trasy. Na Kaliskiej pojawiały się więc pociągi jadące standardowo po linii nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Teraz znów można tam wsiąść do kursów dalekobieżnych, tym razem jednak tych jadących od strony Wrocławia w kierunku Warszawy i odwrotnie.
Roboty torowe na stacji Łódź-Lublinek Zmiany dotyczą kursów korzystających wcześniej z łącznicy nr 539 Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia. Pozwala ona, jadąc z kierunku Zduńskiej Woli, wyjechać w stronę Łodzi-Chojen bez konieczności zmiany czoła, co znacząco skraca czas przejazdu przez aglomerację łódzką. Pociągi te czasowo wjeżdżają jednak na stację Łódź Kaliska. – Ma to związek z modernizacją linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Łodzią-Lublinkiem – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
Mówi on, że korekta przebiegu była konieczna z uwagi na ograniczoną przepustowość modernizowanego odcinka (choć w efekcie pociągi nie korzystają z niego rzadziej). Zapewnia także, że zmiany wprowadzone do rozkładu jazdy w czerwcu były uzgodnione z przewoźnikami. Dodaje, że prace pomiędzy Łodzią Kaliską a Retkinią rozpoczęły się w maju, a w czerwcu wykonawca wszedł na dalszy fragment – pomiędzy Retkinią a Łodzią-Lublinkiem (wraz ze stacją na Lublinku).
Na razie trwa demontaż starego torowiska – Obecnie demontowane są tory i podkłady. W kolejnym etapie rozpocznie się układanie nowych torów i sieci trakcyjnej – relacjonuje nasz rozmówca. Zapowiada, że na Lublinku powstaną dwa nowe perony. Według szacunków zarządcy infrastruktury po zakończeniu robót czas przejazdu pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą ma skrócić się o około kwadrans.
Przypomnijmy, że
realizacja inwestycji jest opóźniona i ma zakończyć się dopiero w połowie przyszłego roku. Jest jednak i dobra informacja. – Zasadnicze prace ważne dla ruchu pociągów zostaną wykonane do grudnia 2020 r. – zadeklarował Mirosław Siemieniec.