fot. Rakoon, lic. CC0Tablica elektroniczna w holu dworca Łódź-Widzew
Przez ponad trzy godziny w okresie szczytu komunikacyjnego nie działały systemy informacji pasażerskiej na stacji Łódź-Widzew. Zarządca infrastruktury tłumaczy problemy awarią systemu zasilania, która dotyczyła także zasilania awaryjnego. Mimo to ekrany świetlne nie były całkowicie wygaszone, a część podawanych na nich danych nie odpowiadała rzeczywistości.
W miniony piątek pasażerowie wyjeżdżający w godzinach popołudniowych z Łodzi musieli liczyć się z dużymi i dość nietypowymi utrudnieniami. Na jednej z najważniejszych stacji kolejowych w mieście, z której realizowane jest najwięcej połączeń, całkowicie zawiódł bowiem system informacji pasażerskiej. Na Widzewie nie działały komunikaty megafonowe, a dane wyświetlane na tablicach wywieszonych w przejściu podziemnym oraz na peronach nie zawsze zgadzały się ze stanem rzeczywistym.
Nie zadziałało nawet zasilanie rezerwowe
Występowanie poważnych problemów potwierdza zarządca infrastruktury. – W piątek 5 lipca po godz. 16:00 doszło do awarii zewnętrznego źródła zasilania, które dostarcza prąd do urządzeń systemu wizualnej informacji pasażerskiej oraz systemu zapowiedzi głosowych – tłumaczy Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – W związku z brakiem prądu z zewnątrz nie działały również zasilania rezerwowe – dodaje.
Elektroniczne tablice nie były jednak wyłączone całkowicie – wyświetlały dane, które nie zawsze były aktualne względem bieżącej sytuacji ruchowej. Przynajmniej w jednym przypadku pociąg wjechał na tor inny niż wskazywano na ekranach, przyjechał też o czasie, mimo że nawet po jego przybyciu na Widzew wciąż podawana była informacja o przewidywanym opóźnieniu. – Na czas naprawy usterki podróżni mieli zapewnione informacje o ruchu pociągów w gablotach – stwierdza nasz rozmówca.
Trzy perony, spory ruch, jeden informator
Dodaje on, że na peronach o sytuacji na bieżąco informował podróżnych pracownik PKP PLK. W przypadku połączenia, o którym piszemy w poprzednim akapicie, informatora nie było jednak na miejscu. Może wynikać to z faktu, że na stacji Łódź-Widzew po niedawnej przebudowie są obecnie trzy perony wyspowe, a ruch w godzinach szczytu jest relatywnie duży.
Jak szybko udało się zlikwidować przyczynę awarii? – Służby techniczne poinformowano o niej niezwłocznie – zapewnia Martyn Janduła. – Została ona usunięta o godzinie 19:20 – kończy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.