Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: pętle awaryjne są niezbędne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: pętle awaryjne są niezbędne
W ciągu ostatnich dwóch dekad łódzka sieć tramwajowa wyłącznie się kurczyła. Obok kilku odcinków miejskich i podmiejskich zamknięta została też jedna z pętli nieużywanych w codziennym ruchu. Choć awaryjnych krańców wciąż jest w Łodzi sporo, realny plan likwidacji możliwości zawracania w kolejnym miejscu wiązałby się ze zmniejszeniem wydajności systemu w wypadku objazdów.

O komplikacjach, jakie wywołała rozbiórka julianowskiej „krańcówki”, warto przypominać zwłaszcza teraz. Trwa bowiem remont deptakowej części wizytówki miasta – ul. Piotrkowskiej. Jego zwieńczeniem ma być przebudowa pl. Wolności, na którym słynna „Pietryna” ma swój północny początek. Prace miały rozpocząć się pierwotnie lada dzień, ale w ogłoszonym w październiku zeszłego roku przetargu miasto nie wyłoniło wykonawcy z powodu zbyt wysokich zaoferowanych stawek. Jednak inwestycja została jedynie odsunięta w czasie i wkrótce zamówienie, które wejdzie w skład szerszego programu robót w tej części miasta, będzie ponowione. Wciąż aktualna koncepcja przebudowy mówi o integracji deptaka z przestrzenią placu m.in. poprzez likwidację tramwajowego ronda.

Choć pl. Wolności nie jest pętlą z prawdziwego zdarzenia, bo służy głównie jeździe przelotowej – nie da się więc np. zorganizować tu dłuższego postoju, bywa wykorzystywany jako tymczasowy kraniec. Umożliwia np. zachowanie obsługi prowadzącej na kampus Uniwersytetu Łódzkiego ul. Pomorskiej w razie problemów w ścisłym Śródmieściu.

Do ogłoszenia nowego przetargu pozostało jeszcze trochę czasu, możliwa jest więc zmiana dotychczasowej wizji. Warto, by dyskusyjne zresztą podniesienie walorów estetycznych poprzez wycofanie torów z południowej części ważnego dla łodzian placu nie wzięło góry nad funkcjonalnością. Wyjątkowy ośmioboczny plac Wolności z charakterystycznym pomnikiem Tadeusza Kościuszki będzie bowiem nie tylko chlubą miasta, ale i – nadal – istotnym punktem na komunikacyjnej mapie centrum. Dobrze byłoby, gdyby, jak dotychczas, ową komunikację można było utrzymać niemal zawsze.

To tylko fragment artykułu. Więcej na portalu transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5