Miasto wyremontuje torowisko na krótkim odcinku ul. Północnej oraz przylegającą do niej pętlę. Ogłoszony właśnie przetarg na projekt i wykonanie robót zapewnia dalsze istnienie tramwajów w ciągu Ogrodowa – Północna, choć jeszcze kilka lat temu poważnie dyskutowano zamiar jego likwidacji.
Łódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na przebudowę torowiska na 300-metrowym odcinku ul. Północnej oraz na pętli tramwajowej u zbiegu Północnej i Kilińskiego. Choć pętla ta nie jest używana na co dzień, jest jednym z częściej używanych krańców eksploatowanych w razie wystąpnienia utrudnień w ruchu. Umożliwia bowiem obsługę najważniejszego, śródmiejskiego odcinka głównej trasy Łodzi – Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
Zamówienie oznacza ostateczne odstąpienie od planów likwidacji ruchu szynowego w ciągu ulic Ogrodowej i Północnej oraz odcięcia awaryjnego krańca od reszty sieci. ZDiT postulował takie rozwiązanie w 2004 roku argumentując, że tramwaje można skierować równoległą ul. Pomorską. Zwłaszcza w kontekście likwidacji ruchu okrężnego na leżącym kilkaset metrów od krańca Północna placu Wolności wiązałoby się to jednak ze znacznym zmniejszeniem możliwości wytyczania objazdów w razie awarii, wypadków czy planowych remontów w północnej części miasta.
Remont torowiska na pętli ma zostać przeprowadzony latem tego roku – wykonawca, który będzie działał w systemie „zaprojektuj i buduj”, będzie musiał zakończyć tam wszystkie prace do końca sierpnia. Przebudowa ulicy potrwa natomiast do 30 listopada. Na terenie krańca w okolicy budynku dawnej poczekalni zachowana zostanie nawierzchnia brukowa, a przy okrężnym torze do zawracania wygospodarowane zostaną miejsca parkingowe. Pewne zmiany obejmą skomplikowany układ torowy (dziś działa tu aż 12 rozjazdów) – zlikwidowany ma zostać jeden nieużywany tor łącznikowy.
Więcej na ten temat w serwisie transport-publiczny.pl.