Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: pętla przy Północnej do remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
26-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: pętla przy Północnej do remontu
Miasto wyremontuje torowisko na krótkim odcinku ul. Północnej oraz przylegającą do niej pętlę. Ogłoszony właśnie przetarg na projekt i wykonanie robót zapewnia dalsze istnienie tramwajów w ciągu Ogrodowa – Północna, choć jeszcze kilka lat temu poważnie dyskutowano zamiar jego likwidacji.

Łódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na przebudowę torowiska na 300-metrowym odcinku ul. Północnej oraz na pętli tramwajowej u zbiegu Północnej i Kilińskiego. Choć pętla ta nie jest używana na co dzień, jest jednym z częściej używanych krańców eksploatowanych w razie wystąpnienia utrudnień w ruchu. Umożliwia bowiem obsługę najważniejszego, śródmiejskiego odcinka głównej trasy Łodzi – Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Zamówienie oznacza ostateczne odstąpienie od planów likwidacji ruchu szynowego w ciągu ulic Ogrodowej i Północnej oraz odcięcia awaryjnego krańca od reszty sieci. ZDiT postulował takie rozwiązanie w 2004 roku argumentując, że tramwaje można skierować równoległą ul. Pomorską. Zwłaszcza w kontekście likwidacji ruchu okrężnego na leżącym kilkaset metrów od krańca Północna placu Wolności wiązałoby się to jednak ze znacznym zmniejszeniem możliwości wytyczania objazdów w razie awarii, wypadków czy planowych remontów w północnej części miasta.

Remont torowiska na pętli ma zostać przeprowadzony latem tego roku – wykonawca, który będzie działał w systemie „zaprojektuj i buduj”, będzie musiał zakończyć tam wszystkie prace do końca sierpnia. Przebudowa ulicy potrwa natomiast do 30 listopada. Na terenie krańca w okolicy budynku dawnej poczekalni zachowana zostanie nawierzchnia brukowa, a przy okrężnym torze do zawracania wygospodarowane zostaną miejsca parkingowe. Pewne zmiany obejmą skomplikowany układ torowy (dziś działa tu aż 12 rozjazdów) – zlikwidowany ma zostać jeden nieużywany tor łącznikowy.

Więcej na ten temat w serwisie transport-publiczny.pl.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5