Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź ogłasza przetarg na studium dla tramwajów podmiejskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź ogłasza przetarg na studium dla tramwajów podmiejskich
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi ogłosił przetarg na przygotowanie studium wykonalności dla projektu Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, obejmującego kompleksową modernizację zaniedbanych linii podmiejskich. Dokument określi m.in. koszty realizacji oraz możliwe źródła finansowania.

Projekt pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny zakłada kompleksową modernizację podmiejskich linii tramwajowych – do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska, Ksawerowa i Pabianic oraz Zgierza i Ozorkowa. Jego podstawą jest porozumienie z 24 października br., jakie zawarły Łódź i wszystkie gminy ościenne, przez teren których przebiegają podmiejskie linie tramwajowe. Projekt, oprócz remontu infrastruktury (tory, sieć trakcyjna, zasilanie, przystanki i wiaty, sygnalizacja świetlna) w istniejącym śladzie, włączając to odcinki tras w Łodzi, zakłada m.in. instalację systemu informacji pasażerskiej, budowę nowych węzłów przesiadkowych (m.in. Legionów/Włókniarzy na Łódzką Kolej Aglomeracyjną), dostawę taboru oraz budowę zajezdni.

Wybrany w postępowaniu wykonawca będzie musiał przygotować m.in. kosztorys inwestycji i analizę finansową ze wskazaniem możliwych źródeł finansowania. Dokument ten ma badać finansową, techniczną i instytucjonalną wykonalność inwestycji.

Zawarta w studium analiza ruchu ma określać m.in. zasadność wprowadzenia kilku przewozów na zasadzie tzw. szybkiej linii oraz zależność z innymi środkami transportu, w tym Łódzką Kolej Aglomeracyjną. W wariantach do realizacji wykonawca będzie musiał przygotować analizę możliwości zastąpienia torowiska pojedynczego torem podwójnym i zaproponować optymalizację lokalizacji przystanków wraz z określeniem możliwości utworzenia wspólnych przystanków z komunikacją autobusową. Studium powinno wskazywać podmiot bądź podmioty odpowiedzialne za zakup i eksploatację taboru oraz prawne konsekwencje przyjęcia danego rozwiązania.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Zintegrowany transport

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Redakcja/inf. pras. 07 października 2022

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Zintegrowany transport

Łódź: Sieć trakcyjna dla tramwajów na ul. Warszawskiej zdjęta

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Zintegrowany transport

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Redakcja/inf. pras. 07 października 2022

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Zintegrowany transport

Łódź: Sieć trakcyjna dla tramwajów na ul. Warszawskiej zdjęta

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5