Ogólnopolski przewoźnik zatrzymuje swoje pociągi przejeżdżające przez Łódź na różnych stacjach i przystankach. Tylko część kursów przystaje na Retkini czy Dąbrowie. Spółka tłumaczy, że wynika to z ustaleń z Łódzką Koleją Aglomeracyjną.
Latem informowaliśmy na naszych łamach o braku planów skierowania pociągów relacji Warszawa – Łódź – Wrocław na stację Łódź Kaliska. Narodowy przewoźnik tłumaczy to chęcią utrzymania stosunkowo krótkiego czasu przejazdu przez miasto, co ma duże znaczenie dla pasażerów podróżujących w relacjach przelotowych. Konsekwencją takiego układu jest jednak także gorsza dostępność połączeń w samej Łodzi, zwłaszcza dla mieszkańców jej zachodnich dzielnic.
Tylko wybrane kursy z postojem na Retkini
Częściową rekompensatą wydaje się przy tym wyznaczenie postojów na przystanku Łódź-Retkinia zlokalizowanym relatywnie niedaleko Dworca Kaliskiego. Aktualnie przystają tam jednak tylko wybrane pociągi: IC „Asnyk” do Wrocławia i IC „Łużyce” do Zgorzelca. Inne kursy, np. IC „Konopnicka” czy IC „Dąbrowska”, oba w relacji do Wrocławia, przejeżdżają obok tamtejszych peronów bez zatrzymania.
Dawniej część pociągów łączących Łódź z Dolnym Śląskiem przystawała natomiast w innych lokalizacjach: na przystankach Pabianicka i Dąbrowa, oba znajdujące się w dzielnicy Górna. PKP Intercity nie zrezygnowało całkowicie z ich obsługi, ale aktualnie przewoźnik zatrzymuje tam jedynie pociągi IC „Doker”, „Witkacy” i „Kociewie”, wszystkie w relacjach do lub z Gdyni. Kursy w kierunku Wrocławia nie mają tam wyznaczonego postoju.
Ułatwienie dla podróżujących po mieście, nie po kraju
Skąd więc różnice w siatce postojów pociągów tej samej kategorii? – Dodatkowe postoje m.in. na przystankach Łódź Pabianicka i Łódź-Dąbrowa zostały wprowadzone na wniosek Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – informuje Biuro Prasowe PKP Intercity. Przewoźnicy wzajemnie honorują swoje bilety w granicach administracyjnych Łodzi. Zatrzymania mają więc przede wszystkim ułatwić poruszanie się po regionie, a dopiero w drugiej kolejności skracać drogę do pociągu jadącym w dłuższą podróż.
Czy dodatkowe zatrzymania zostaną zachowane także w rocznym rozkładzie jazdy 2024/2025, który wejdzie w życie w połowie grudnia? – Informacje w tym zakresie przekażemy niebawem – usłyszeliśmy od służb prasowych ogólnopolskiego przewoźnika.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.