Za kilka tygodni pierwsi podróżni skorzystają z nowego peronu na łódzkim Marysinie. Przewoźnicy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna i PKP Intercity, odczują natomiast poprawę przepustowości trasy łączącej łódzki Widzew ze Zgierzem, co może przełożyć się na uatrakcyjnienie rozkładu jazdy. Na razie nie zostaną natomiast otwarte przystanki na osiedlu Radogoszcz Wschód i przy ul. Warszawskiej.
Kończą się prace związane z budową nowej mijanki na linii nr 16 na aglomeracyjnym odcinku Łódź-Widzew – Zgierz. Na przystanku Marysin powstał już drugi peron, przy którym znajduje się nowy tor pozwalający istotnie poprawić przepustowość trasy, która krótko po jej otwarciu w 2014 r. została wyczerpana. To najważniejszy element finalizowanego projektu inwestycyjnego dotyczącego całego fragmentu łączącego Łódź ze Zgierzem.
Nowe przystanki będą czynne od grudnia
Choć na Marysinie wciąż formalnie toczy się budowa, zarządca infrastruktury zapewnia, że 30 sierpnia z nowego peronu skorzystają już podróżni. Gotowe są nowe schody prowadzące na dodatkowy peron, sam peron i elementy małej architektury takie jak ławki, wiaty czy tablice informacyjne. Zamontowane są już wyświetlacze, których dotychczas na tym przystanku nie było, a niedaleko wejścia postawiony został tzw. infokiosk.
– Inwestycja kończy się terminowo – podkreślał podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Łodzi Zbigniew Miliński, zastępca dyrektora Regionu Zachodniego w Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Na razie nie będą jednak otwarte dwa nowe przystanki Łódź Warszawska i Łódź-Radogoszcz Wschód powstające w ramach tego samego kontraktu. Zarządca infrastruktury tłumaczy to aspektami proceduralnymi. Przewoźnicy będą mogli zatrzymywać tam swoje pociągi od grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy.
Przywrócenie układu linii sprzed jej przebudowy
Przedstawiciel spółki przypomniał, że pewne prace przeprowadzone zostały też na istniejących od 2014 r. przystankach na Stokach i w Arturówku. Wszystkie perony pomiędzy stacją Widzew a Zgierzem mają teraz być wyposażone w tym samym standardzie. Nowością będą więc m.in. ekrany informacyjne. – Przy nowych przystankach powstała też infrastruktura miejska: miejsca postojowe dla samochodów i rowerów, tak aby podróżni mieli pełny komfort korzystania z usług kolei – uzupełnił Zbigniew Miliński.
Budowa mijanki na Marysinie de facto przywraca układ torowy trasy funkcjonujący tu przed zakończoną w 2014 r. przebudową, kiedy linia wykorzystywana była w ruchu pasażerskim jedynie sporadycznie. Istniała bowiem wtedy mijanka Łódź-Radogoszcz położona kilkaset metrów od otwieranego właśnie punktu Marysin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.