Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Koniec krańca na Tuwima

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Koniec krańca na Tuwima
Pierwszy w Łodzi tymczasowy kraniec, na którym zamontowano rozjazd nakładkowy, przestał istnieć. Nie oznacza to jednak rezygnacji z tego przydatnego rozwiązania technicznego. Skrócona o dwa przystanki linia Z1 korzysta z przełożonego rozjazdu, a w przyszłości improwizowane przystanki końcowe mają szansę stać się jednym z filarów standardowej organizacji komunikacji w okresie remontów.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na dzień przed końcem stycznia przestał funkcjonować tymczasowy kraniec tramwajowy u zbiegu ulic Kilińskiego i Tuwima. Po dwudniowym okresie przerwy na przeniesienie rozjazdu nakładkowego kończąca tam bieg linia Z1 została wskrzeszona, ale na znacznie krótszej trasie do nowego tymczasowego przystanku końcowego przy ul. Orlej. Warto przyjrzeć się bliżej losom zlikwidowanego w sobotę krańca, bo w perspektywie dłuższego czasu jego powstanie może mieć historyczne znaczenie dla funkcjonowania łódzkiej komunikacji miejskiej.

Zaimprowizowane zakończenie linii tramwajowej w miejscu stałego przystanku przelotowego Poczta Główna funkcjonowało przez prawie półtora roku. Po raz pierwszy w dziejach komunikacji miejskiej w Łodzi, przynajmniej od czasu przystosowania sieci do ruchu pojazdów jednokierunkowych generacji 803N i 805N, zdecydowano się nie wysyłać tramwajów na którąś z pętli, ale zmienić kierunek ich jazdy przy pomocy rozjazdu nakładkowego. Dzięki temu pomimo przerwania przejezdności ulicy Kilińskiego w rejonie budowanego dworca Łódź Fabryczna udało się zachować komunikację na znacznej części istotnego ciągu biegnącego przez ścisłe centrum miasta.

Od początku kończyła tu bieg linia Z1, remontowe wcielenie stałej „jedynki”, zapewniająca obsługę trasy do dworca Łódź Chojny, która w przypadku niezamontowania rozjazdu przy Tuwima nie byłaby wykorzystywana w ogóle. Było to pierwsze połączenie obsługiwane tramwajami dwukierunkowymi – sprowadzonymi specjalnie z myślą o dużym zapotrzebowaniu na tego typu tabor wagonami M8C, a także przejętymi od zlikwidowanej spółki MKT wozami M6S i złączonymi tyłami konstalami serii 805Na.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5