W ciągu najbliższych dni, zapewne w środę lub w czwartek (Zarząd Dróg i Transportu nie podaje dokładnej daty) ma zostać uruchomiona tramwajowa linia zastępcza Z w relacji Północna – Łagiewnicka/Inflancka. Ponieważ druga z wymienionych krańcówek będzie miała postać zjazdu międzytorowego (brak pętli lub trójkąta), do jej obsługi będzie musiał zostać wykorzystany tabor dwukierunkowy i dwustronny.
Uruchomienie linii będzie możliwe dzięki udrożnieniu skrzyżowania Piotrkowska – Żwirki, dzięki czemu na ul. Piotrkowskiej i al. Kościuszki przestały być potrzebne używane niemieckie wagony dwukierunkowe. Aby te mogły zmieniać kierunek jazdy na Łagiewnickiej, trzeba jednak zamontować na przyszłym krańcu rozjazd nakładkowy. - Dokładny termin uruchomienia linii Z jest uzależniony od zainstalowania rozjazdu, co może potrwać kilka dni - mówi Jacek Sarzało ze ZDiT. Dyrektor tej instytucji Grzegorz Nita dodaje, że nastąpi to zapewne w środę lub czwartek.
Droga do remontu, tory – nie
Utworzenie linii Z ma ścisły związek ze zmianami organizacji ruchu drogowego w rejonie modernizowanego wraz ze wspomnianą ulicą Ronda Powstańców 1863 r. Należy odnotować, że w ramy kosztującej ok. 40 mln zł inwestycji, obejmującej także remont pobliskich dróg objazdowych, nie ujęto remontu końcowego odcinka torowiska wzdłuż ul. Wycieczkowej o najgorszym stanie technicznym.
Czytaj więcej na portalu Transport Publiczny.