Ostatnim elementem kończącej się modernizacji stacji Łódź Kaliska będzie włączenie nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zastąpi on archaiczny system oparty na tzw. pragotronach. Nowe rozwiązanie ma zacząć funkcjonować jeszcze w tym miesiącu.
Zakończyły się wszystkie
zasadnicze prace realizowane przez PKP PLK na stacji Łódź Kaliska. W ich ramach dokończona została budowa tzw. wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego, która w związku z problemami finansowymi została porzucona w latach 90. zeszłego stulecia. Dzięki temu tory przy peronach nr 4 i 5 wreszcie stały się przelotowe, co znacząco poprawiło przepustowość stacji.
Numeracja torów zgodna z instrukcjami zarządcy infrastrukturyNieco zaskakująca dla pasażerów może być teraz numeracja torów. Podczas gdy przy peronach nr 1, 2 i 3 tory mają numery 1, 3 czy 7, te we wschodniej części stacji oznaczono np. 152 czy 154. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że zastosowanie trzycyfrowych numerów jest zgodne z jego wewnętrzną instrukcją. – Stacja Łódź Kaliska jest węzłem, w którym zbiegają się trzy linie kolejowe – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Grupy torów przyporządkowano do poszczególnych linii. – Dla każdej z grup przyjmuje się osobną dziesiątkę lub setkę numeracji w zależności od wielkości stacji – stwierdza przedstawiciel PLK. Ocenia też, że taki system zapewnia możliwość sprawnego zarządzania ruchem kolejowym oraz pracami utrzymaniowo-remontowymi.
Elektroniczne tablice zastąpią stare pragotrony – Prace modernizacyjne objęte umową z firmą Torpol zostały zakończone – zapewnia nasz rozmówca. Wciąż nie działa jednak nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej. Konieczne jest bowiem podłączenie go do systemu łączności. Nowe tablice elektroniczne, które
zastąpią zdemontowane paletowe tablice informacyjne, tzw. pragotrony, nie wskazują zatem jeszcze najbliższych odjazdów czy przyjazdów.
– Wraz z wykonawcą działamy, aby zakończyć zadanie jeszcze w pierwszym kwartale – mówi Rafał Wilgusiak. W ciągu najbliższych tygodni stacja uzyska więc pełną funkcjonalność. Dodajmy jednak, że
niedługo później rozpocznie się remont budynku dworcowego zapowiedziany przez Polskie Koleje Państwowe SA.