Już po raz drugi przełożony został termin oddania do eksploatacji zmodernizowanego peronu nr 3 na przebudowywanej stacji Łódź Kaliska. Powodem jest przesunięcie otwarcia nowej nastawni, do której podłączone będą wkrótce wszystkie urządzenia sterowania ruchem. Nie jest też zakończony remont peronu nr 2, bo stanie się to możliwe dopiero po wyłączeniu z użytkowania starej nastawni.
Trwa modernizacja stacji Łódź Kaliska. Aktualnie prowadzenie tam ruchu pociągów jest trudne, zwłaszcza w godzinach szczytu, bo na ważnym węźle kolejowym dostępne są tylko dwie krawędzie peronowe – przy peronach nr 1 i 2.
Pierwotnie planowano, że w czerwcu oddany do użytku zostanie kolejny wyremontowany peron – nr 3 – ale ostatecznie przez całe wakacje przewoźnicy i pasażerowie musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami związanymi z bardzo ograniczoną dostępnością torów, przy których może odbywać się odprawa podróżnych.
Zmiana terminu związana z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym 4 września weszła w życie kolejna tzw. korekta rocznego rozkładu jazdy. Również w nowym planie obsługi nie pojawił się wspomniany już peron nr 3, choć trzy miesiące temu PKP PLK zapowiadały, że nowy termin jego otwarcia zostanie wyznaczony właśnie na wrzesień. – Oddanie do eksploatacji peronu nr 3 przewidywane jest w listopadzie – mówi teraz Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Za dwa miesiące pasażerowie mają skorzystać także z peronów nr 4 i 5 we wschodniej części stacji. Wówczas też otwarte mają zostać tzw. wiadukt wschodni nad al. Bandurskiego oraz nowy odcinek przejścia podziemnego, który zaprowadzi z hali głównej do nowych peronów. Skąd opóźnienie? – Konieczna jest kompleksowa integracja i sprawdzenie wszystkich funkcjonalności wszystkich elementów nowego systemu sterowania ruchem kolejowym – tłumaczy przedstawiciel PKP PLK.
Stara nastawnia niebawem zakończy pracę Relacjonuje on, że aktualnie trwa proces podłączania nowych urządzeń do nastawni zlokalizowanej przy al. Unii Lubelskiej na wysokości parku im. Piłsudskiego (tzw. Zdrowie). – Efektem będzie zastąpienie dotychczasowego systemu mechanicznego systemem komputerowym –– stwierdza nasz rozmówca. Ma to w jego opinii usprawnić odprawę pociągów i zwiększyć poziom bezpieczeństwa.
– Po uruchomieniu nowego systemu możliwe będzie wyłączenie z eksploatacji starej nastawni na peronie nr 2 – informuj Rafał Wilgusiak. Dopiero wówczas dokończony zostanie remont peronu nr 2 i przylegającego do niego toru – aktualnie pociągi korzystają tylko z toru znajdującego się bliżej budynku dworca, a peron jest przedzielony ogrodzeniem, które wyznacza część dostępną dla pasażerów. Zarządca infrastruktury zapewnia przy tym, że wszystkie prace budowlane zakończą się w listopadzie.