W czerwcu nie został oddany do użytku trzeci peron na modernizowanej stacji Łódź Kaliska. Opóźnienie ma wynikać z przedłużania się prac dotyczących sterowania ruchem kolejowym. Zarządca infrastruktury zapewnia jednoczesnie że poślizg nie wpływa na termin odbiorów końcowych.
PKP PLK zapewniły nas, że aktualne trudności na rynku materiałów budowlanych nie wpłynęły na termin planowanego oddania do użytku stacji Łódź Kaliska po trwającej modernizacji. Cała inwestycja ma zostać zakończona do października tego roku ale nie oznacza to, że wszystkie jej elementy są realizowane zgodnie z pierwotnym planem. Wbrew
wcześniejszym zapowiedziom w czerwcu tego roku nie został oddany do użytku peron nr 3, a to oznacza konieczność utrzymywania ograniczonego poziomu ruchu ze względu na niewielką przepustowość ważnego węzła.
Zmniejszona przepustowość stacji przez całe wakacje – Zmodernizowany peron zostanie udostępniony we wrześniu ze względu na wydłużenie prac nad systemem sterowania ruchem kolejowym w torach przylegających do tego peronu – tłumaczy Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jednocześnie ponownie zapewnia, że przesunięcie nie ma wpływu na planowany termin oddania całej inwestycji. Dodał też, że zakończyły się już natomiast prace budowlane przy peronach nr 4 i 5 we wschodniej części stacji. Również one nie są jednak na razie dostępne dla podróżnych.
Wciąż trwają bowiem m.in. roboty w przejściu podziemnym, które będzie prowadzić na owe perony. – W wybudowanych obiektach trwają prace wykończeniowe i odbiorowe. Termin oddania do użytku peronów nr 4 i 5 wykonawca planuje na koniec września – informuje przedstawiciel PKP PLK. Mówi też, że na obu peronach grupy wschodniej stanęły już szerokie wiaty które mają zapewnić ochronę przed słońcem i deszczem.
Słynny porzucony wiadukt wschodni jest już niemal gotowy – po raz drugi Zakończył się już natomiast jeden z podstawowych elementów inwestycji: wzmocnienie konstrukcji tzw. wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Obiekt został wybudowany w latach 90. zeszłego stulecia, ale prac nigdy nie ukończono i przez prawie trzy dekady wiadukt zdążył zarosnąć pokaźną roślinnością. – Na finiszu znajduje się wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym – relacjonuje nasz rozmówca. Jeszcze w tym roku pasażerowie i przewoźnicy mają więc móc korzystać z nowej infrastruktury w obu częściach stacji.
Przebudowa Łodzi Kaliskiej ma niebagatelne znaczenie w kontekście trwającej budowy tunelu średnicowego łączącego Łódź Fabryczną i Łódź Kaliską. Rola tej ostatniej ma bowiem znacząco wzrosnąć. Tocząca się przebudowa służy m.in. poprawie przepustowości obiektu.